رییس هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: پاکستان از۹ تیر ماه بدون اطلاع قبلی مرز میرجاوه را برای کامیون‌های حامل مواد سوختی بسته و اجازه ورود نمی‌دهد.

مرز میرجاوه برای کامیون‌های حامل مواد سوختی بسته است

به گزارش قدس آنلاین، احمد زمانیان یزدی در خصوص بسته شدن مرز میرجاوه اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی کامیون که حامل مواد سوختی به مقصد پاکستان بود، پشت مرز متوقف شدند.

وی افزود: پاکستان هیچ علتی هم اعلام نکرده، از قبل هم اطلاع نداده و یکباره از روز نهم تیر مرز را برای ورود کامیون‌های حامل سوخت بسته است. در حال حاضر تعداد زیادی کامیون در مرز متوقف است زیرا از قبل بارگیری شده‌اند؛ حالا به مرز رسیده‌اند و عده‌ای نیز در حال فرستادن بار خود هستند. باید توجه داشت هوا گرم و مواد سوختی خطرناک است. هر لحظه می‌توان امکان بروز هر حادثه‌ای را پیش‌بینی کرد. اگر اتفاقی هم بیفتد، ناگوار خواهد بود.

زمانیان یزدی بیان کرد: امروز با نمایندگی وزارت خارجه مکاتبه کردیم که ببینیم علت چیست. تا زمانی که وزارت خارجه پیگیری کند نیز موضوع زمان‌بر است. در هیچ کجای دنیا عرف نیست که مرز را یکباره برای برخی کالاها ببندند. لازم بود برای این منظور از قبل اطلاع می‌دادند. الان می‌طلبد مسئولان دولتی هرچه زودتر به مساله ورود کنند و اجازه ورود خودروهایی که بارگیری شده را بگیرند. اگر قرار است از این به بعد اجازه ورود ندهند، به ما بگویند تا به شرکت‌ها اعلام کنیم که بارگیری نکنند.

رییس هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: این موضوعی است که مسئولان دولتی بلافاصله در جریان قرار می‌گیرند. وقتی روز نهم مرز بسته شده، گمرک، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها و مرزبانی در جریان است. همه دستگاه‌هایی که در مرز بودند، روز نهم در جریان قرار گرفتند. بنابراین باید همان روز قضیه را پیگیری می‌کردند. اینکه موضوع پیگیری شده یا نه، اطلاعی نداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نگرانی زیادی در خصوص آسیبی داریم که از این توقف به شرکت‌های حمل و نقل وارد می‌شود. ما یکی دو روز است که مطلع شدیم و در حال تحقیق بودیم تا به یقین رسیدیم که مرز بسته شده است. تصورمان این بود که این دو سه روز موقت است و مرز باز خواهد شد اما پاکستان اجازه ورود نمی‌دهد. از این به بعد شرکت‌ها بارگیری نمی‌کنند اما لازم است همین محموله‌هایی که بار و پلمب شده و در راه است یا به رمز رسیده، باید تعیین تکلیف شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.