مصوبه تعیین سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

جهانگیری مصوبه تعیین سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان را ابلاغ کرد

قدس آنلاین: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، اصلاحیه مربوط به مصوبه تعیین سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ 8 تیر 1399، با هدف ارتقای توان اقتصادی ساکنین روستاهای مرزی شعاع (20) کیلومتری مرز و تخصیص سهمی از درآمدهای حاصل از صادرات زمینی فرآورده های نفتی، تعیین سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان را به تصویب رساند.

به موجب این مصوبه، از ابتدای سال 1399، سهمیه کل سوخت نفت گاز تخصیصی به ساکنین روستاهای مرزی مشمول این تصویب نامه، در سال، برابر 450 (ماهانه برابر با 5/37) میلیون لیتر نفت گاز خواهد بود.

همچنین سهمیه هر خانوار مرزنشین مشمول این تصویب نامه، در سال حداکثر 1500 لیتر نفت گاز (مجموعاً در سقف مذکور) تعیین می‌گردد.

از سوی دیگر، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به نمایندگی از کلیه خانوارهای مشمول، اقدام به صادرات سهمیه نفت گاز آنها از مرزهای زمینی نموده و 20 درصد از ارزش ریالی صادرات را در سقف مقرر به صورت ماهانه به حساب تعیین شده به نام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور به عنوان (سهمیه مرزنشینان) واریز می‌نماید و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف است نسبت به واریز 80 درصد منابع مذکور به حساب خانوارهای تحت پوشش و نیز واریز 20 درصد این منابع به حساب تعیین شده وزارت کشور نزد خزانه‌داری کل کشور اقدام و گزارش آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت کشور ارائه نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.