مدیرکل‌ ارشاد ‌خراسان‌رضوی خواستار پیگیری تمامی مطالبات صنفی اهالی رسانه استان توسط خانه مطبوعات خراسان رضوی شد

خانه مطبوعات مطالبات صنفی تمام اهالی رسانه خراسان‌رضوی را دنبال کند

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه اعضای خانه مطبوعات استان که در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد ‌خراسان‌رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)  با تاکید بر آنکه انتخابات خانه مطبوعات خراسان رضوی جزو پیشتازان در سراسر کشور بود اظهار داشت: از خراسان رضوی به دلیل وجود رسانه‌های ملی و بین المللی جز این انتظار نمی‌رفت.

وی تصریح کرد: انتخابات خانه مطبوعات، انتخابات محلی بود، اما دغدغه، ملی و بین المللی داشت، چرا که ما در مشهد الرضا(ع) هستیم و بر سر خوان نعمت امامی هستیم که کرامت و عدالت از ویژگی‌های ایشان است و این آرمان‌های جهانی و این پیشینه و میراث غنی، مسئولیت را برای اصحاب رسانه، دوچندان می‌کند.  

مروارید ادامه داد:  انتظار از  رسانه‌های مشهدی  آن است که در کنار مطالبات صنفی، رسانه‌هایی در طراز آموزه های اهل بیت (ع) باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: خانه مطبوعات با نگاه‌های  نو و سلیقه روزآمد و ارتباطات گسترده، نیازمند تحول است که این تحولات ناظر به مخاطب خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم مخاطبان رسانه‌ها را توسعه دهیم و برای گفتگو با نسل جوان و مخاطبی که خاکستری و بی‌تفاوت محسوب می شود، برنامه ریزی نماییم. یکی از تحولاتی که در خراسان به عنوان یک الگو مطرح است، دیدن مطالبات این نسل و ایجاد ظرفیت برای گفتگو با این نسل خاکستری است. برای این تحول، هم نیازمند، تغییر در فرم و هم نیازمند تغییر در محتوا هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ما نیازمند تحول در محتوا هستیم و رسانه‌های استان، مخاطبان رسانه را در یک دیالوگ و گفت‌وگو، تعالی می‌بخشند و رسانه‌ها، مخاطب خاموش و خاکستری را به مخاطبی که نگاه همدلانه و مطالبه‌گری دارند، تبدیل می‌کنند.

مروارید با بیان اینکه خانه مطبوعات، نه تنها پیگیر مطالبات صنفی کسانی که رای دادند باشد، بلکه باید مطالبات صنفی تمام رسانه‌های استان را پیگیری نماید. خانه مطبوعات، یک تشکل  صنفی است  و در عین حال، اعضاء آن، هر یک، سیاست‌گذاری، صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مطالبات اجتماعی را پیگیری می‌کنند.  

مروارید بیان کرد: دهه آینده رسانه‌ها، دهه فضای مجازی است و نیازمند یک حکمرانی کارآمد در فضای مجازی و رسانه‌های مجازی هستیم.  حکمرانی کارآمد در فضای مجازی، مبتنی بر آرمان‌های  اصیل انقلاب اسلامی، معجزه قلم و مبتنی بر فضای گفت‌ؤگویی است که حاصل آن، عقلانیت جمعی خواهد بود.  

در پایان این مراسم با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از زحمات اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان سابق خانه مطبوعات قدردانی و احکام اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان جدید اهدا شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.