۵ باب منزل احداث شده توسط آستان قدس رضوی ویژه محرومان در مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد، افتتاح شد

افتتاح ۵ باب منزل ویژه محرومان در مناطق حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه روز ولادت حضرت ثامن الحجج(ع)، ۵ باب منزل احداث شده توسط آستان قدس رضوی ویژه محرومان در مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد، امروز ۱۲ تیرماه با حضور مسئولان آستان قدس رضوی افتتاح شد.  
در حاشیه این مراسم، امین بهنام دبیر کانون های خدمت استان خراسان رضوی درخصوص جزئیات اجرای این پروژه‌های عمرانی گفت: مشکل تامین مسکن در کلان شهر مشهد به یک شکل و در مناطق حاشیه شهر، به شکل مضاعفی، در قالب خانه های با قدمت ساخت بالا و گاه بدون استحکام و متزلزل و در معرض آسیب در برابر بلایای طبیعی و ... خود را نشان می دهد.
وی با اشاره به پروژه های افتتاح شده اظهار کرد: ۳ باب خانه عالم در روستاهای محروم فارمد به متراژ ۹۵ مترمربع، قرقی ۸۵ مترمربع و خیرآباد ۷۵ مترمربع افتتاح شد.
وی درخصوص اهمیت اجرای طرح احداث خانه عالم در روستاهای محروم گفت: شماری از این روستاها، روحانی مقیم ندارد ولی دارای جمعیت قابل ملاحظه ای است. از این رو، آستان قدس رضوی نسبت به ساخت خانه برای روحانیون اقدام می کند تا همراه خانواده هایشان در روستاها ساکن شوند و بنا به شرح وظایف شان برنامه های مذهبی و اجتماعی را در این مناطق پیگیری کنند.    
بهنام به تشریح جزئیات بهره برداری از ۲ باب منزل مسکونی ویژه محرومین اشاره و ابراز کرد:صبح امروز دو باب منزل مسکونی هم در روستاهای دهرود به متراژ ۸۰ مترمربع و قرقی ۷۵ مترمربع به دو خانواده محروم تحویل داده شد.  
وی اضافه کرد: یکی از منازل در روستای قرقی در اثر سیل زدگی تخریب شده بود و منزل دوم در روستای دهرود نیز بنای متزلزل داشت که از مسیر خادمیاران محلی شناسایی و بازسازی شد.
این مقام مسئول بیان کرد: عملیات احداث این منازل در حداقل زمان ممکن و در مدت زمان کمتر از ۶ ماه به سرانجام رسیده است و برای ساخت آنها بودجه ای به میزان ۵ میلیارد ریال صرف شده است.
به گفته وی، بودجه صرف شده، تنها به تهیه مصالح اختصاص پیدا کرده است و نیروهای عملیاتی برای ساخت این منازل با مشارکت خیرین محلی و گروه های جهادی تامین شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.