مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: متأسفانه کرونا در تایباد به دوره پیک خود رسیده و موارد ابتلا به این ویروس افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، حیدر احسانی اظهار کرد: در حالی این روزها در شرایط پیک بیماری به سر می بریم که تا ابتدای اردیبهشت ماه بهترین وضعیت را شاهد بودیم، اما به یکباره موارد ابتلاء در شهرستان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۲۰ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و تایباد در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار کرد: برابر مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تایباد تمامی مراسم عروسی، عزا و سایر تجمع‌ها حتی در منازل ممنوع است و در صورت رعایت نکردن این مصوبه با برگزارکنندگان این گونه مجالس برخورد می‌شود.

وی ابراز کرد: خوشبختانه تایباد از نظر امکانات و اقلام بهداشتی در حوزه بیماری کرونا مشکلی ندارد و هم اکنون دو متخصص داخلی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص)  تایباد به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌کنند. همچنین یک پزشک متخصص، سه پزشک عمومی و سه پرستار نیز به همت قرارگاه شهید قاجاریان نیروی زمینی سپاه در تایباد مشغول به خدمت رسانی هستند.

احسانی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سلاح ما در مبارزه با این بیماری در سطح جامعه، استفاده از ماسک است، گفت: استفاده از هرگونه ماسک تا ۹۵ درصد به کاهش این بیماری کمک می‌کند و شستشوی مداوم دست‌ها و استفاده از انواع ضد عفونی کننده نیز نقش بسزایی در کاهش این بیماری دارد.

گفتنی است، طبق آخرین گزارشات شهرستان تایباد با ۷۷۰ مورد مثبت آزمایشگاهی و ۳۱ مورد فوتی، در وضعیت قرمز قرار دارد. احساس غلبه بر بیماری در شهرستان در هفته آخر ماه مبارک رمضان باعث عدم رعایت مسائل بهداشتی، هجوم مردم به بازارها و برگزاری مجالس به‌صورت خانگی شد، وضعیتی که باعث شد تا تایباد به یکباره شاهد افزایش چشمگیر بیماری باشد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.