فرماندار مشهد گفت: مسائل اقتصادی بسیار مهم است لذا باید با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذری اجتماعی زندگی کرد.

باید با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی زندگی کرد

به گزارش قدس آنلاین،  محمد رضا هاشمی ضمن رد تعطیلی مشهد افزود: اگر مردم همان حساسیت‌های اسفند ماه را در مقابله با شیوع کرونا داشته باشند علاوه براینکه به کادر پزشکی کمک شایانی می‌شود با تعطیلی نیز مواجه نخواهیم بود.

وی ضمن توصیه به شهروندان مشهدی برای استفاده از ماسک ادامه داد: مطالعات علمی نشان می‌دهد استفاده از ماسک تا ۹۰ درصد از شیوع کرونا جلوگیری می‌کند و البته با تصمیم  ستاد ملی کرونا استفاده از ماسک در اماکن عمومی از ۱۵ تیر ماه الزامی می‌شود.

فرماندار مشهد گفت: براساس آخرین گزارش ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان، ۸۰ درصد ادارات اقدامات مراقبتی و بهداشتی و طرح فاصله گذاری را رعایت می‌کنند.

وی به بازدید خود از دفاتر پیشخوان دولت و پلیس بعلاوه ۱۰ شهرستان مشهد  اشاره کرد و افزود: برخی از این مراکز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و برخی دیگر نیز تذکر دریافت کرده‌اند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در مراکز زیرپوشش این دانشگاه در روز دهم تیر ماه نسبت به یک ماه پیش ۲ برابر شده است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۰ هزار و ۹۵۸ تن را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون ۱۹۱ هزار و ۴۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.