مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:۲۱ پرنده ارزشمند شکاری در آسمان منطقه شکار ممنوع کلیلاق همزمان با میلاد امام هشتم به دست محیط بانان به طبیعت برگشتند.

بازگشت ۲۱ پرنده شکاری همزمان با میلاد ضامن آهو به آسمان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۱۳ بهله جوجه دلیجه، ۲ بهله سارگپه، ۲ بهله شاه بوف و ۴ جغد کوچک با تأئید دامپزشک و اطمینان از توانایی ادامه حیات در طبیعت به آسمان زیستگاه اصلی خود برگشتند.

او افزود: این پرندگان که عمدتاً در روزهای نخستین تولد، در فصل بهار از لانه هایشان پائین افتاده بودند و یا دچار آسیب شده و توان پرواز از آنان سلب شده بود از سوی طبیعت دوستان به ادارات حفاظت محیط زیست تحویل شده و مدتی تا رشد لازم و توان پرواز با نظارت دامپزشک و متخصصان نظارت بر حیات وحش استان با تاکید بر حفظ خصیصه زیستن در محیط طبیعی نگهداری شده بودند که امروز به دست جمعی از محیطبانان در آستانه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا (ع)  و روز ملی محیطبان به طبیعت برگشتند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه در سراسر استان آمار همکاری طبیعت دوستان در تحویل پرندگان و حیات وحش مصدوم به حفاظت محیط زیست رشدی مطلوب داشته و گواهی بر اثربخشی فرهنگسازی و آموزش دراین زمینه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.