رئیس بیمارستان بقیه الله با اشاره به یکی از تئوری ها در خصوص کرونا گفت: در حال حاضر می دانیم فرد دارای آنتی بادی به مدت ۶ ماه به کرونا مبتلا نمی شود.

رئیس بیمارستان بقیه الله: فرد دارای آنتی بادی تا ۶ ماه کرونا نمی‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، دکتر حسن ابوالقاسمی امروز در نشست خبری ترویج علم بنیاد مصطفی (ص) با موضوع بررسی روند درمان ویروس کرونا از طریق پلاسما درمانی با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ که درمانی برای آن وجود نداشت دنیا را غافلگیر کرد، عنوان کرد: یکی از تجاربی که از سالهای قبل در خصوص تولید دارو به واسطه بخش‌های خصوصی داشتیم پلاسما درمانی بود.

ابوالقاسمی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بعد از ورود این بیماری به کشور باید مرگ و میر ناشی از کووید را کم می‌کردیم بنابراین از روش پلاسما درمانی استفاده کردیم که از اسفند ماه این روش آغاز شد.

به گفته رئیس دانشگاه بقیه الله، هنوز هم تعداد مبتلایان به بیماری بالاست که می‌بایست به هر روشی این تعداد کاهش یابد زیرا یک سری از افراد آسیب پذیر هستند و اکنون هم می‌بینیم که دامنه مرگ و میر به جوانان هم سرایت کرده است.

رئیس دانشگاه بقیه الله با بیان اینکه برای تزریق پلاسما بررسی دو عامل از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: طبق تجاربی که بدست آوردیم دو عامل در پلاسما درمانی مورد بررسی قرار گرفته؛ این روش فرد را دچار عارضه نمی‌کند و روشی است که نسبت به دارو بهتر است و اینکه هر بیمار با پلاسما درمانی فوت نمی‌کند.

رئیس دانشگاه بقیه الله در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که به کرونا مبتلا شده اند و پلاسما اهدا کرده اند امکان مبتلا شدن مجدد در آنها وجود دارد یا خیر گفت: نتایج بررسی ما نشان می‌دهد کسانی که مبتلا شدند و انتی بادی در بدن آنها ساخته شده است برای بار دوم مبتلا به این بیماری نمی‌شوند ولی این گفته در حد تئوری بوده و ثابت نشده است؛ در حال حاضر می‌دانیم فرد دارای آنتی بادی به مدت ۶ ماه به کرونا مبتلا نمی‌شود به همین دلیل می‌توان تزریق پلاسما را برای اقدامات پیشگیرانه تکرار کرد که این روش برای افراد پیوند کلیه و یا سرطانی موثر است.

ابوالقاسمی گفت: طبق اخرین بررسی‌ها کسانی که انتی بادی در بدن آنها تولید شده است دوباره گرفتار این بیماری نشده اند و یک فرد طی یک سال می‌تواند چندین بار انتی بادی را اهدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این روش بر روی ویروس انفلوانزا موثر است یا خیر گفت: در بعضی از بیماری‌ها مانند سرخک و ابله و… ویروس‌ها امکان خنثی سازی دارند ولی برای استفاده از پلاسما برای H۱N۱ استفاده از این روش فراهم نیست چون ویروس فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.