۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 710356

اینجا مشهد است و همزمان با گذشت ۱۱ روز از ماه ذی‌القعده که مصادف با سالروز میلاد شمس الشموس، انیس النفوس علی بن موسی الرضا(ع) است شاهد انسانهایی هستیم که با دلهایی مشتاق عازم حرم مطهر رضوی شده‌اند.

مشهد، نایب الزیاره ایرانیان شد

به گزارش قدس آنلاین، بر خلاف سال‌های گذشته که در این ایام صحن و سرای حرم رضوی مملو از عاشقان این امام رئوف بود امسال به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، حال و هوای حرم رضوی به گونه‌ای دیگر است و مردم دلهای شاد خود را همراه با بغضی غریب، راهی این صحن و سرا کرده‌اند و مشهدی‌ها نایب الزیاره همه شیعیان و دلباختگان به این امام هستند.

امروز حرم مطهر رضوی علاوه بر زائرانی که حضور جسمانی در این حرم دارند مملو از دلهایی است که هر کدام، تک تک مشبک‌های ضریح رضوی گره خورده است و اشک حسرتی که جاری است و لبانی که میلاد امام رئوف را تبریک می‌گویند و در منزل جشن شادی گرفته‌اند.

برای کنترل و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مراسم امسال حرم رضوی از طریق نمایشگرهای پهن پیکر در صحن‌های حرم مطهر رضوی، سیمای جمهوری اسلامی ایران و درگاه اینترنتی رضوی. تی. وی به صورت زنده پوشش داده می‌شود و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با مولودی خوانی، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی در وصف هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) این مجلس را زینت می‌بخشند.

تعویض پرچم و پوشش ضریح حرم امام هشتم(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی و نورافشانی نقاط مختلف شهر مشهد از جمله برنامه‌هایی بود که در شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد و امشب (جمعه شب) نیز برگزار خواهد شد.

در این میان با توجه به روند صعودی شیوع کرونا در بعضی شهرهای خراسان رضوی و مشهد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در روزهای گذشته اعلام کرد: با توجه به نزدیک بودن به میلاد امام رضا(ع) از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم که برنامه سفر خود به مشهد را به زمان دیگری موکول کنند زیرا نگران جان آنها هستیم.

حسن جعفری افزود: از آستان قدس رضوی نیز که در انجام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه کافی را دارند، قدردانی می‌شود ولی به واسطه ازدحام جمعیت در روز میلاد امام رضا (ع) امکان شیوع بیماری کرونا وجود دارد و به همین دلیل از مردم می‌خواهیم که از راه دور به عرض ارادت و سلام به آن حضرت اکتفا کنند تا شاهد تجمع و ابتلای افراد بیشتر به بیماری کرونا نشویم.

وی ادامه داد: هم اکنون  از مجموع ۲۹ شهرستان استان خراسان رضوی دو شهرستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت زرد، ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و هشت  شهرستان نیز در وضعیت سفید قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که وضعیت هشدار در خصوص کرونا در استان خراسان رضوی نزدیک به قرمز است گفت: یکی دیگر از نگرانی‌های موجود، حضور مردم در مراسم مختلف عزا و شادی است که باید از حضور در این گونه مراسم‌ نیز خودداری شود.

جعفری افزود: از مجموع سه بیمارستان که از ابتدای شیوع کرونا به بستری افراد مبتلا به کرونا اختصاص یافته بود یک بیمارستان به دلیل کاهش افراد مبتلا به فعالیت عادی خود بازگشت ولی به خاطر شیوع دوباره بیماری و مراجعه تعداد زیاد بیماران از ابتدای ماه جاری، این بیمارستان در حال تجهیز و آماده شدن برای بستری کردن دوباره بیماران کرونایی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.