در پی سیاست‌های غلط و واکنش های نامناسب دونالد ترامپ درزمینه شیوع کرونا، مردم آمریکا روز پنجشنبه شاهد بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بودند.

دیروز در آمریکا پنجشنبه سیاه بود

قدس آنلاین: به نوشته روزنامه واشنگتن پست، روز پنجشنبه ۵۵ هزار و ۲۲۰ نفر در آمریکا به کرونا  مبتلا شدند که رقم رکورد بالاترین تعداد ابتلا به کرونا طی 24 ساعت در این کشور را که ۵۲ هزار و ۷۸۹ نفر بود، شکست.
با گسترش بیماری کووید ۱۹ در آمریکا، ایالت های فلوریدا، جورجیا و تگزاس که دارای بیشترین تعداد مبتلایان هستند، قوانین و محدودیت های جدیدی را برای جلوگیری از شیوع این بیماری اتخاذ کردند.

به گزارش رویترز، از ۵۰ ایالت آمریکا، ۳۷ ایالت در هفته گذشته شاهد افزایش مبتلایان بوده‌است.

آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روزهای گذشته هشدار داد: آمریکا ممکن است روزانه با صد هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا مواجه شود.

وی در جلسه ای با کنگره گفت که افزایش بیماری در مناطقی چون جنوب و غرب کشور کشور را تهدید می‌کند.

فائوچی افزود: در حال حاضر بطور متوسط روزانه چهل هزار مورد جدید ابتلابه کرونا را داریم و اگر همین طور پیش برویم تعجب نمی کنم که این تعداد به روزی صد هزار نفر برسد. و اوضاع بسیار نگران کننده‌است.

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز با حمله‌ تازه به «سوء مدیریت تاریخی» ترامپ در مواجهه با همه‌گیری کرونا، بیان داشت که رییس جمهوری می‌توانست با اقدام درست و بموقع برای کنترل ویروس، از مرگ مردم و سقوط اقتصاد جلوگیری کند.

وی در سخنانی ضمن پرده‌برداری از یک طرح به روز شده برای مقابله با همه‌گیری کرونا ، شامل آزمایش بیشتر و به‌کارگیری صد هزار دستگاه ردگیری گفت: نباید این جور می‌شد. دونالد ترامپ همه را ناامید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.