۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 710384

تورم، مبارزه با فساد و ضرورت رعایت موارد بهداشتی پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا مهمترین فرازهای سخنان خطبای نماز جمعه امروز شهرستانهای خراسان رضوی بود.

خطبه‌های نماز جمعه خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه گناباد در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان گفت: تورم کالاهای اساسی و اجناس مختلف مشکلات زیادی برای مردم این شهرستان ایجاد کرده است و توجه بیشتر مسوولان ذیربط را می‌طلبد و در این شرایط، نبود رییس و قاضی اداره تعزیرات حکومتی مستقر در گناباد بر دامنه مشکلات ‌افزوده است و مسوولان ذیربط نمی‌توانند به خوبی بازار را کنترل کنند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب ضمن قدردانی از اهتمام دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد توجه بیشتر دادگستری خراسان رضوی به استقرار دائم ریاست تعزیرات حکومتی در گناباد را خواستار شد.

وی با گرامیداشت سالروز ولادت امام رضا (ع) تواضع، رسیدگی به نیازمندان، مبارزه با اسراف و توجه خاص به صرفه جویی، اهتمام به خدمت به مردم، مجاهدت در راه تولید علم و تلاش زیاد برای تربیت فرزندان را از خصوصیات مهم شخصیتی آن امام همام ذکر کرد و ادامه داد: باید فرهنگ اهل بیت (ع) و آن حضرت در جامعه و بین مردم و مسوولان نهادینه شود.

امام جمعه تربت‌حیدریه هم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان این که مردمی بودن دستگاه قضا به رعایت حق و اجرای کامل قانون و مبارزه با فساد است گفت: باید مفسدان اقتصادی در جامعه حقیر و ذلیل شوند و وابستگی آنها به جناح و شخص نباید در عزم راسخ قاضی تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: نظام اسلامی همچنان که با حضور مردم در صحنه به وجود آمد اکنون هم با حضور مردم ادامه دارد زیرا مردمی بودن، عامل بقای نظام است.

وی ادامه داد: حرکت و مجاهدت در مبارزه با ویروس کرونا سست شده در حالی که  مراعات موازین بهداشتی الزام قانونی، شرعی و انسانی است و مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و زدن ماسک را جزیی از برنامه زندگی خود قرار دهند.

امام جمعه سبزوار هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به نامه‌نگاری یک چهره سیاسی در روزهای اخیر خطاب به مقام معظم رهبری گفت: معطوف کردن مشکلات کشور به رهبری شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: ولایت مطلقه فقیه به مفهوم دخالت در همه امور نیست و بر مبنای  قانون اساسی پس از رهبری، قوه مجریه و رییس جمهوری عالی‌ترین مقام رسمی کشور است.
وی با اشاره به روند افزایش بیماری کرونا ادامه داد: شهروندان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مقررات بهداشتی و استفاده از ماسک ویروس کرونا را جدی بگیرند و بدانند در صورتی که افرادی با رعایت نکردن موارد بهداشتی برای سلامتی دیگران خطری ایجاد کنند مورد مجازات الهی قرار خواهند گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.