خراسان شمالی- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در عمل به شعار جهش تولید و با هدف جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش درآمد اقتصادی بهره‌برداران، ۸۰ هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان افزوده می‌شود.

۸۰ هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی خراسان شمالی افزوده می‌شود
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از جهادکشاورزی خراسان شمالی، سیدعباس آقامیری گفت: تعهد سال ۹۹ استان برای افزایش ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی ۴۰ هزار تن است اما تلاش داریم تا این میزان را به ۲ برابر برسانیم.
وی با بیان اینکه اکنون تنها نیمی از تولیدات کشاورزی استان شانس فرآوری دارند، اضافه می کند: صنایع تبدیلی و غذایی زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی ۴۷۰ هزار تن از انواع محصولات تولیدی استان را فراوری می کنند اما با احتساب دیگر صنایع که زیر پوشش سایر سازمان ها هستند این رقم به ۷۲۰ هزار تن می رسد.
وی ظرفیت فراوری این بخش در استان را افزون بر ۸۴۰ هزار تن عنوان کرد و گفت : باید تلاش کنیم برای رفع مشکلات صنایع استان در بخش های مختلف، ظرفیت تولید واحدها افزایش یابد.
آقامیری گفت: میزان سرمایه گذاری در بخش صنایع استان بیش از هزار و ۸۹ میلیارد ریال است که برای حدود ۲۰۰ نفر نیز اشتغال مستقیم ایجاد کرده است اما اگر صنایع با ظرفیت کامل کار کنند اشتغال نیز افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.