رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در هشت نقطه از معابر بزرگ‌راهی مشهد دوربین‌های کنترل سرعت برای محاسبه سرعت متوسط خودروها فعال شده‌ است.

اعمال قانون سرعت متوسط در ۸ نقطه از بزرگراه‌های مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمیدرضا دهنوی، در خصوص اعمال قانون سرعت متوسط در سطح شهر مشهد اظهار کرد: در هشت نقطه از معابر بزرگ‌راهی مشهد دوربین‌ها به صورت دوگانه فعال شده‌اند. دوربین‌های زیادی در سطح شهر وجود دارد، اما فقط همین تعداد دوربین‌ را برای کنترل سرعت متوسط فعال کرده‌ایم.

وی افزود: پیش از این زمانی که وسایل نقلیه از زیر دوربین عبور می‌کردند، سرعت لحظه‌ای آنان محاسبه می‌شد و در صورت عبور از سرعت مجاز یعنی ۸۰ کیلومتر در ساعت، اعمال قانون برای آنان صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر در معابر بزرگ‌راهی مشهد، دوربین‌ها به صورت دوگانه فعال شده‌اند تا پس از ثبت زمان و سرعت، میانگین سرعت خودرو را محاسبه نمایند. اگر پس از عبور از دوربینی، از سرعت مجاز عبور کنند، در دوربین بعدی سرعت متوسط خودرو محاسبه شده و اعمال قانون صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌ در این خصوص پیش از این شکل گرفته بود. اعمال قانون سرعت متوسط در معابر بزرگ‌راهی مشهد حدود دو هفته است که در حال اجراست. این دوربین‌ها کنترلی هستند و صرفا برای نظارت بر سرعت خودروها از آنان استفاده می‌شود. انشاالله در آینده و در زمان خاص خود برای طرح ZEL یا عدم معاینه فنی و کنترل وسایل نقلیه سنگین از آنان استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: تخلفی که از طریق دوربین ثبت می‌شود، باید توسط اپراتورها مجدد بررسی شود. در صورت تایید تخلف از سوی اپراتور، تخلف برای خودرو ثبت شده و اعمال قانون صورت می‌گیرد و برای راننده نیز پیامک ارسال می‌شود.

دهنوی عنوان کرد: تمام نرم‌افزارها توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تهیه شده و نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی آن نیز برتری دارد. در خصوص زیرساخت دوربین‌های کنترلی در مشهد مشکلی نداریم. مشهد پس از تهران دومین شهر هوشمند کشور است. زیرساخت‌های‌مان آماده است و منتظریم طرح‌های بعدی آماده شود. مشکلی بابت تحریم نداریم و خوشبختانه در سطح شهر مشهد در این زمینه با مشکلات کمی مواجه هستیم.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: کار مثبتی که در هفته‌های اخیر انجام شده است، ثبت آمار دوربین‌هایی است که دچار نقص شده‌اند. دوربین‌ها به طور روزانه رصد شده و مشکل‌شان به سازمان ترافیک گزارش می‌شود. بیش از ۹۰ درصد دوربین‌ها سطح شهر مشهد فعال است و ترافیک تمام شهر به خصوص سرعت خودروها به صورت هوشمند کنترل می‌شود.

دهنوی تاکید کرد: آمار تصادفات و جانباختگان عابرین پیاده در معابر بزرگ‌راهی رو به افزایش است. کنترل سرعت متوسط در معابر بزرگ‌راهی برای کاهش تصادفات و حوادث رانندگی اجرا می‌شود. هرچه سرعت خودروها در بزرگ‌راه‌ها کاهش یابد، تصادفات منجر به فوت و جرایح شدید کاهش خواهد یافت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.