جوان سودجویی که در این ایام کرونایی با یک تلفن و پیامک، قلیان روشن در خانه مشتری می‌برد و جان شهروندان را به خطر انداخته بود، پس از چند روز ردزنی دقیق توسط پلیس دستگیر شد.

پیامک بزن قلیان روشن تحویل بگیر!

عقیل رحمانی/

جوان سودجویی که در این ایام کرونایی با یک تلفن و پیامک، قلیان روشن در خانه مشتری می‌برد و جان شهروندان را به خطر انداخته بود، پس از چند روز ردزنی دقیق توسط پلیس دستگیر شد.

**کافه‌های زیرزمینی یک عامل شیوع کرونا

«الو، قلیان با طعم ... برام بیار» خبر رد و بدل شدن این دیالوگ مدتی بود به دست مأموران پلیس مشهد رسیده بود. حساسیت ماجرا زمانی چند برابر می‌شود که مشخص شد پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در مشهد و اعلام وضعیت قرمز و به تبع آن جلوگیری از برخی فعالیت‌ها که بدون واسطه به شیوع هر چه بیشتر این ویروس کمک می‌کرد، برخی کافه‌ها که قلیان ارائه می‌دادند ملزم شدند فعالیت خود را متوقف کنند. اما این بار فقط کار با یک اخطار ساده پیش نمی‌رفت؛ چرا که سلامت مردم با سودجویی معامله شده بود. از همین رو وقتی این گونه صنوف یکی از مکان‌های خطرآفرین و اقدام‌های آن‌ها دارای اشکال اعلام شد، دستگاه قضایی و انتظامی هم با قدرت پای کار آمدند.

در ادامه تک به تک قلیان‌خانه‌هایی که حالا از روی زمین به زیرزمین‌های مخفی و خانه‌های مسکونی در محاصره دوربین‌های مداربسته نقل‌مکان کرده بودند را رصد و برخورد قانونی با عاملان آن در حالی صورت گرفت که رفتار آن‌ها در حال حاضر از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی به حساب می‌آید.

**حکایت عجیب «کافه پرایدوانت»

پس از اینکه این سلسله اقدام‌های مستمر مأموران پلیس اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی با حمایت ویژه دستگاه قضایی، راه فعالیت متخلفان را صد کرده بود، اطلاعاتی به دست مأموران پلیس رسید که از اقدام عجیب یک راننده پراید وانت حکایت داشت.

ماجرا این بود که منابع خبری اعلام کرده بودند فرد جوانی شیوه‌ای جدید برای عرضه قلیان در شهر انتخاب کرده است، به این صورت که پرایدوانت خودش را تبدیل به یک کافه سیار کرده و فرقش با کافه‌ها این است که با یک تماس و ارسال پیامک، قلیان را کنار خیابان و داخل خودرو چاق می‌کند و زغال روشن تحویل متقاضی می‌دهد!

با توجه به اینکه این کار به مراتب خطرناک‌تر از شیوه‌های گذشته بود، مأموران ماجرا را به قاضی صالح؛ معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳ مشهد منعکس و دستور ردزنی و برخورد قانونی با عامل تهدید علیه بهداشت عمومی صادر می‌شود.

پس از آن مأموران با توجه به سرنخ‌هایی که داشتند به صورت پوششی محل تردد «کافه پراید وانت» را ردزنی و خودرو را در حوالی بولوار وکیل‌آباد شناسایی کردند.

در حالی چند دقیقه‌ای خودرو تحت رصد قرار گرفت که روی آن عبارت «ارسال قلیان با زغال روشن» درج شده بود. در حین رصد اقدام‌ها و رفتار مرد جوان، او به چند آدرس مراجعه و خدمات غیرقانونی هم ارائه کرد!

کمی بعد مأموران راه حرکت خودرو را سد کرده و آن را متوقف کردند. به این واسطه راننده خودرو که جوانی حدوداً ۲۵ ساله بود دستگیر و قسمت بار وانت پراید هم مورد بازرسی قرار گرفت و مشخص شد در قسمت بار خودرو ۲۵ عدد قلیان، ۳۰۰ عدد شیلنک یکبار مصرف به همراه پیک‌نیک، زغال و ...نگهداری می‌شود که تمامی آن‌ها ضبط شد.

از سوی دیگر بررسی‌ها گواه آن بود که متهم در مناطق مرکزی شهر، بولوار وکیل‌آباد و... دست به این اقدام زده است.

** محاکمه با اتهام تهدید علیه بهداشت‌عمومی

در ادامه با دستور مقام‌قضایی، فرد مذکور که با اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی(در توضیح مجازات عامل و یا عاملان این اقدام آمده است که اگر اقدام‌های انجام شده منتهی به قتل یا نقص عضو یا جراحت و صدمه به انسانی شود، مرتکب علاوه بر مجازات‌های مذکور حسب مورد به قصاص و پرداخت دیه و در هر حال به تأدیه خسارات وارده نیز محکوم خواهد شد) روبه‌رو است به مقر پلیس منتقل و خودرو او نیز تا زمان تعیین‌تکلیف راهی پارکینگ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.