گیلان - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در نشست کار گروه ترانزیت گفت: طی ۳ ماهه نخست سالجاری۱۹هزار و۹۱۷تن کالا ازاستان ترانزیت گردیده است که از این مقدار ۱۲هزار و۶۰۲ تن از مرز آستارا و۷هزار و۳۱۵ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

ترانزیت بالغ بر ۲۰هزار تن کالا از استان گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان فریبرز مرادی افزود: طی این مدت۱۵ هزار و ۴۳تن  کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد ۴۸۷۴ تن  کالای ترانزیتی  از استان خارج گردیده که به ترتیب ترانزیت ورودی  استان۲۶ درصد کاهش و در ترانزیت خروجی ازاستان شاهد کاهش ۸۹درصدی می باشیم.

وی گفت:در این مدت ۴۸ هزار و۳۲۲تن کالا از مرز آستارا وارد کشور گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳درصد رشد داشته، عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در ۳ ماهه سالجاری نیز نخود-انواع تخته و موز بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهار داشت: طی این مدت همچنین بالغ بر۱۷۰هزار تن کالا از این مرز صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است، میوه و تره بار، خرما و انواع کاشی  نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در ۳ ماهه سالجاری بودند.

فریبرز مرادی در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۱۷دستگاه کامیون از مرز آستارا افزود: ۹هزار و  ۹۳۵دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا  وارد و ۹ هزار و ۵۹۷دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند. همچنین طی این مدت ۴دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۱ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.