بعد از برپایی ««انتهای راهروی ۲۷» نمایشگاهی از آثار دفاع مقدس، نمایشگاه کتاب های ترجمه با عنوان «نهضت ترجمه» و نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان با برند «مهرک» در دستور کار است.

استقبال مخاطبان از «غرفه مجازی» و تمدید تا ۲۲ تیر/ برپایی سه نمایشگاه مجازی کتاب در سال جاری

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، علی اسکندری مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سوره مهر با اعلام خبر تمدید نمایشگاه «انتهای راهرو ۲۷» اظهار کرد: زمان برپایی نمایشگاه با برخی از امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها همزمان و از طرفی دیگر هم این نمایشگاه با اقبال خوبی مواجه شد و ما هم علاقمند بودیم تا آن را تمدید کنیم چراکه این یک حرکت فرهنگی است و جامعه مخاطبانمان این انتظار را از ما داشت، به همین دلیل نمایشگاه تا ۲۲ تیرماه تمدید شد.

وی درباره استقبال از نمایشگاه مجازی « «انتهای راهروی ۲۷» گفت: این نخستین تجربه ما در برپایی یک نمایشگاه مجازی بود و البته که پیش از این هم نمایشگاه مجازی در چارت سوره مهر نداشتیم به نوعی می توان آن را پیش قراول این اتفاق دانست. بنابراین برآیند روشنی از این اتفاق برای ما وجود نداشت و در وهله اول هدفمان این بود که یک کار ترویجی و فرهنگی انجام دهیم و خوشبختانه روز به روز با استقبال بیشتری مواجه شدیم، البته با توجه به اینکه توانستیم نمایشگاه را از همان ابتدای افتتاحیه تا روزهای بعدی در سطح جامعه معرفی کنیم و هرچقدر بیشتر معرفی شد مخاطبان ما هم بیشتر از این رویداد مطلع شدند و استقبال از نمایشگاه خوب و قابل قبول بود.

اسکندری درباره مشارکت دیگر ناشران برای برپایی نمایشگاه مجازی اظهار کرد: جسته و گریخته صحبت هایی شد اما از اینکه همکاران ناشر ما به صورت جدی حضور داشته باشند استقبال می کنیم و اگر دوستان و ناشرانی فکر می کنند که در این زمینه می توانند موفق باشند ما می توانیم تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهیم و به آنها کمک کنیم. انتشارات سوره مهر به عنوان یکی از بزرگترین و نامدارترین ناشران کشور است و این را در خود می بینیم که حتماً به دوستان ناشر دیگر کمک کنیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سوره مهر درباره اولین تجربه غرفه مجازی گفت: خوشبختانه بازخوردها بسیار خوب بود و به ما انگیزه بسیاری داد تا نمایشگاه های بعدی را هم بر اساس همین بستر و فضا برپا کنیم و تجربه نشان داد که این نوع نمایشگاه برای مخاطب خوشایند بوده و پیش از این چنین تجربه ای نداشتیم و شبیه آن اتفاق نیفتاده بود که با توجه به مشکلاتی که گریبانگیر جامعه است و مردم توانایی این را ندارند که حضوری در نمایشگاه‌ها حاضر شوند و طبعاً این نمایشگاه‌ها حضوری برپا نمی‌شود امکانی فراهم شود تا غیرحضوری به نمایشگاه بیایند.

اسکندی در ادامه افزود: البته علیرغم این که معتقدیم این اتفاق بسیار خوبی بوده اما ادعا نداریم که خالی از اشکال بوده چون این نخستین تجربه ما در برپایی نمایشگاه غیرحضوری است اما بسیار فراتر از چیزی که فکر می کردیم اتفاق خوشایندی بود و برای مخاطب هم بسیار بیشتر! زیرا مخاطب پیش از این وارد چنین فضایی نشده بود که بتواند وارد غرفه شبیه سازی شده شود و به راحتی در غرفه گردش کرده و بخش های مختلف آن را ببیند و کتابش را انتخاب کند.

وی درباره برپایی نمایشگاه های دیگر مجازی در سوره مهر در آینده گفت: حتماً این اتفاق خواهد افتاد و برنامه ریزی ها هم انجام شده که اگر مشکلی پیش نیاید این ظرفیت را داریم که سه برنامه نمایشگاهی دیگر تا انتهای سال برگزار کنیم و از این بستر استفاده بهتری خواهیم کرد. با توجه به اینکه در مرحله اول که نمایشگاه کتاب را برگزار کردیم مشکلاتی در روند برپایی با آنها مواجه شدیم را حتماً در مراحل بعدی مرتفع می کنیم.

اسکندری درباره نمایشگاه های مجازی آتی سوره مهر اظهار کرد: به احتمال زیاد توانایی این را داریم که نمایشگاهی از آثار دفاع مقدس داشته باشیم، نمایشگاه کتاب های ترجمه را با عنوان «نهضت ترجمه» در دستور کار داریم و در پایان سال انشالله نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان که معرف مخاطب با همان برند «مهرک» است اتفاق خواهد افتاد. طرح این نمایشگاه ها بعد از برپایی نمایشگاه غرفه ۱۲۷ اجرایی خواهد شد.

غرفه مجازی انتشارات سوره مهر باعنوان «انتهای راهروی ۲۷» با بیش از ۲ هزار عنوان کتاب به نشانی http://۲۷.sooremehr.ir فعال است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.