رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: شرایط بازار برای روزهای آینده قابل پیش بینی نیست از این رو مردم در تصمیم گیری برای ورود به این بازار احتیاط لازم را داشته باشند.

کنترل بازار ارز از اختیار بانک مرکزی خارج شده است/قیمت طلا و سکه قابل پیش بینی نیست

محمد باقر معبودی نژاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: قیمت طلا و سکه وابسته به بازار ارز است و هرگونه نوسان  در نرخ ارز  به شدت بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: از آن جا که در هفته های قبل بازار ارز به شدت روند صعودی را طی کرده، افزایش قیمت طلا و سکه را نیز در پی داشته است، به طوری که امروز ۱۴تیرماه قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار در بازار مشهد ۹۰۵هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۹میلیون و ۸۵۰هزار تومان، سکه طرح قدیم ۹میلیون و ۱۰۰هزار تومان، نیم سکه ۵میلیون تومان و ربع سکه به ۳میلیون تومان رسیده است.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: از آنجا که بانک مرکزی در بازار ارز دخالتی نمی کند و صرافی های وابسته به بانک مرکزی نیز توزیع ارز در بازار را انجام نمی دهند نبض و کنترل بازار از اختیار بانک مرکزی خارج شده است. از این رو متقاضیان برای مصارف گوناگون به ناچار باید ارز را در بازار به قیمت های تعیین شده از سوی عرضه کنندگان خریداری کنند که این موضوع به دلیل کاهش عرضه و افزایش تقاضا ، باعث رشد قیمت ارز شده است.  

معبودی نژاد ادامه داد: تا زمانی که بانک مرکزی ارز لازم را به بازار عرضه نکند روند صعودی قیمت ارز و به نسبت آن طلا و سکه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شرایط به گونه ای است که نمی توان پیش بینی دقیقی از بازار داشت زیرا هر لحظه ممکن است دولت تصمیم بگیرد در بازار دخالت و ارز را به بازار تزریق کند. از این رو  در شرایط فعلی توصیه خاصی برای خریداران و فروشندگان طلا و سکه  نمی توان داشت زیرا قیمت ها در نوسان است. مردم باید در تصمیم گیری های خود در این زمینه احتیاط لازم را انجام دهند.   

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.