مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: اگر از وسایل سرمایشی اصولی استفاده شود هیچ مشکلی برای تامین برق مشهد بوجود نخواهد آمد

افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در مشهد با شیوع کرونا / مردم برای جلوگیری از قطع برق همکاری کنند

علیرضا کاشی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: سال گذشته بیشترین بار مصرفی به میزان ۱۶۳۸ مگاوات در نیمه مردادماه اتفاق افتاده است. اما در اواسط خردادماه امسال میزان مصرف به حدود ۱۵۰۰ مگاوات رسید. این نشانه خوبی برای نحوه مصرف برق در مشهد نیست. روزهای گرم تابستان باقی مانده و احتمال افزایش مصرف برق با افزایش گرمای هوا بسیار زیاد است.

وی اظهار کرد: تمامی گروه های عملیاتی شرکت برق به حالت آماده باش هستند و امیدوارم که مشکلی برای تامین برق شهر بوجود نیاید. همکاری مردم با شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی در این خصوص بسیار مهم است. اگر مردم باشرایط  موجود همراهی نکنند مجبور خواهیم شد شرایط اضطراری اعلام و مطابق جدول صرفه جویی از پیش آماده شده اقدام کنیم.

کاشی تاکید کرد: البته اکنون هیچ برنامه ای برای اعمال این جدول نداریم اما اگر در تامین برق مشهد ناتوان شویم به اجبار اقدامات از قبل تعیین شده و خاموشی های احتمالی را اعمال خواهیم کرد. اگر مشترکین کولر گازی خود را روی شماره ۲۴ درجه سانتیگراد و کولر آبی را روی شدت کم قرار دهند و از نور طبیعی آفتاب در طول روز استفاده بیشتری نمایند بعید است که با مشکل خاصی روبرو شویم.

وی یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد مشترکین شرکت برق منطقه ای مشهد خانگی هستند. همه ساله زمانی که دمای هوا در ماه های گرم سال افزایش پیدا کرده و وسایل سرمایشی مشترکان وارد مدار می شوند، مصرف برق به شدت بالا می رود. اما اگر از وسایل سرمایشی اصولی استفاده شود هیچ مشکلی برای تامین برق شهر بوجود نخواهد آمد.

وی مطرح کرد: مصرف برق در سال جاری در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است. به نظر می رسد، شیوع کرونا و اعمال قرنطینه های خانگی و نیز اینکه بیشتر مردم سعی می کنند برای کارهای غیرضرور از خانه خارج نشوند مهمترین عامل افزایش برق باشد. با توجه به اعلام مسئولان امر، مبنی بر اینکه ویروس کرونا همچنان در شهر فعالیت خواهد داشت صرفه جویی در مصرف برق اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد.

وی به وجود یکسری از اقدامات بازدارنده شرکت برق منطقه ای مشهد برای مشترکین پرمصرف و همچنین اعمال برخی از اقدامات تشویقی برای مشترکین کم مصرف اشاره کرده و تصریح نمود: روزانه شهر مشهد به صورت کامل تحت رصد قرار می گیرد و به خوبی می توانیم مشترکین پرمصرف و کم مصرف را شناسایی نماییم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد افزود: مشترکین دولتی یا مراکز خدماتی و بانکی و ... اگر از میزان مصرف بهینه ای که برای آنها تعیین شده باشد عبور کنند، ابتدا به آنها تذکر داده شده و سپس برای قطع برق آنها با مراجع ذیصلاح از جمله استانداری و دادگستری هماهنگ و بعد اقدام به قطع برق مشترک می کنیم.

وی ادامه داد: برای مشرکینی که مصرف برق آنها کمتر از الگوی مصرف تعریف شده باشد در پایان ماه های گرم سال به محل زندگی یا کار آن مشترک مراجعه کرده و از او قدردانی خواهد شد. همچنین ضرایب تخفیفی بر روی قبض این مشترک اعمال می شود.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.