دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی گفت: : ۱۲هزار پرونده از کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا در اختیار شبکه بانکی استان قرار گرفته است که پرداخت تسهیلات به آنها نیز از هفته اول تیر ماه آغاز شده است.

پرداخت تسهیلات به  ۱۲هزار واحد  خسارت دیده از کرونا در خراسان رضوی/مسائل مربوط به  تاخیر  پرداخت ۳۰درصد سهام عدالت برعهده وزارت اقتصاد و دارایی  است

حسن مونسان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: پرداخت وجه حاصل از فروش ۳۰درصد سهام عدالت به حساب سهامداران برعهده کارگزاری بانک ها است .

وی تصریح کرد: اگرچه سهامداران با مراجعه به بانک ها این درخواست را اعلام می کنند اما تازمانی که کارگزاری آن بانک ، سهام درخواست داده شده را به فروش نرساند مسلما وجهی به حساب افراد واریز نخواهد شد.

مونسان در مورد تاخیر برخی از کارگزاری های بانک ها در وایز وجه فروش ۳۰ درصد سهام عدالت نیز گفت: کارگزاری بانک ملی در پرداخت این وجوه به روز است و تا کنون گلایه ای  از سوی مردم در این باره اعلام نشده است و در مورد کارگزاری سایر بانک ها نیز اگر تعللی در پرداخت وجود دارد  وزارت اقتصاد و دارایی باید پاسخگو باشد.

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی افزود: اگرچه بحران کرونا باعث شد شبکه بانکی در هفته های پایانی اسفند ماه سال گذشته و فروردین سال جاری در پرداخت تسهیلات به متقاضیان با محدودیت هایی مواجه شود اما از اواسط اردیبهشت ماه این موضوع رونق گرفت و افراد در صورت تکمیل بودن مدارک تسهیلات درخواست داده شده را در کمترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد به طوری که بالغ بر ۵۵درصد اهداف از پیش تعیین شده  برای ۲ماه ابتدایی سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹تحقق پیدا کرد و تلاش خواهد شد ۴۵درصد باقی مانده نیز در ماه های دیگر سال جبران شود.

مونسان ادامه داد: بانک های استان در راستای تامین نقدینگی لازم برای تحقق جهش تولید در تلاش هستند و تاکنون جلسات مختلفی با کارآفرینان و سرمایه گذاران در شهرستان های مختلف استان برگزار شده و مسائل پیش روی آنها در راستای جهش تولید از جمله تامین منابع و مشکلات بانکی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد:  کمیته های تامین مالی نیز  در سطح استان تشکیل شده تا منابع مالی لازم برای تولیدکنندگان در خراسان رضوی به شیوه های مختلف تامین شود که در این جهت، پرونده های درخواست و تامین نقدینگی کارآفرینان در این کمیته ها به طور مرتب در حال بررسی و رسیدگی می باشد.

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی افزود:بالغ بر ۱۲هزار پرونده از کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا درخراسان رضوی نیز در  اختیار  شبکه بانکی استان قرار گرفته است  که  پرداخت تسهیلات به آنها نیز از هفته اول تیر ماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ورود کارکنان و ارباب رجوع بدون داشتن ماسک به بانک ها از ۱۵تیرماه ممنوع است،  ادامه داد: پرداخت تسهیلات به این واحدها برای هرکارگر شاغل و بیمه شده که از سوی کارفرما تعدیل نشده باشد بین ۱۲ تا  ۱۶میلیون تومان    است.

مونسان با بیان اینکه عزم مجموعه استان برای واگذاری واحدهای تملک شده بانک ها در سال جاری  جزم شده است، اظهار کرد: علی رغم تاکیدات استاندار و همچنین شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی  نسبت به تبادل اطلاعات بانک ها و عضویت در شورای هماهنگی بانک های استان، تعدادی از بانک ها هنوز نسبت به این موضوع اقدامی انجام نداده اند که از سوی استانداری برای آنها بازه زمانی در نظر گرفته شده است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.