مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی گفت: به افراد دارای سهام عدالت توصیه می شود از فروش آن خودداری کنند زیرا ارزش آن در حال افزایش است.

طرح پیشنهادی خراسان رضوی  برای بازماندگان از سهام عدالت/از فروش سهام عدالت خودداری کنید/سهم ۲درصدی خراسان رضوی از بورس

حسین امیررحیمی  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: مردم در مورد تاخیرپرداخت ۳۰ درصد از فروش سهام عدالت  از سوی بانک ها نگرانی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که باعث طولانی شدن پرداخت وجه حاصل از فروش سهام عدالت توسط کارگزاری بانک ها می شود داشتن کد بورسی و شیوه مستقیم یا غیر مستقیم مدیریت سهام است، به طوری که اگر فرد کدبورسی نداشته باشد به دلیل حجم تقاضای زیادی که برای دریافت این کد در سطح کشور وجود دارد میانگین زمانی بین ۷تا ۱۰روز برای صدور آن زمان می برد .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: از طرفی افرادی که شیوه غیر مستقیم را انتخاب کرده باشند فرایند فروش سهام آنها توسط کارگزاری بانک ها کمی زمان بر است.

 وی ادامه داد: افرادی که ۳۰درصد از سهام خود را از طریق کارگزاری بانک ها به فروش رسانده اند و هنوز پولی به حساب آنها واریز نشده است نگران نباشند زیرا با توجه به روند صعودی قیمت این سهام ، مبلغ  بیشتری نسبت به گذشته  به حساب آنها واریز خواهد شد.

امیررحیمی تصریح کرد: یکی از موارد دیگری که باعث طولانی شدن فروش سهام عدالت و به طور طبیعی واریز به حساب افراد می شود این است که در حال حاضر فقط ۳۰ در صد از این سهام آزاد شده است که این موضوع باعث می شود کارگزاری ها با مسائلی در نحوه چگونگی واگذاری سهام ها به طوری که سقف تعیین شده رعایت شود  مواجه شوند، در صورتی که اگر این سهام به طور کامل آزاد باشد این مسئله از بین خواهد رفت و متقاضیان در فرصت زمانی یک الی دو روز می توانند به منابع مالی خود دست پیدا کنند.

وی افزود: برگه های سهام عدالت که در اختیار افراد قرار گرفته است اغلب بین ۴۹۰تا ۵۳۲هزار تومان ارزش اولیه آنها بوده است که ارزش واقعی این برگه های سهام در حال حاضر بین ۱۴تا ۱۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان است که وجه تقریبی حاصل از فروش ۳۰درصد ازشرکت های بورسی این  سهام  به طور میانگین ۴.۵میلیون تومان برآورد می شود.

*سهام عدالت را نفروشید

امیررحیمی افزود: توصیه ما به سهامداران عدالت این است با توجه به روند صعودی این سهام در سال های گذشته از فروش آن خودداری کنند، زیرا علاوه بر افزایش ارزش ریالی آن،  یکی از  موارد دیگری که در آینده از طریق سهام عدالت تحقق پیدا خواهد کرد دریافت تسهیلات است به طوری که این سهام به عنوان وثیقه و ضمانت در اختیار بانک ها قرار خواهد گرفت که به طور طبیعی با فروش ۳۰ درصد، ارزش وثیقه این سهام نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: از طرفی بخش زیادی از شرکت های بورسی تا پایان تیرماه مجمع های عمومی خود را برگزار و سود سال مالی گذشته را نهایتا تاشهریور ماه  بین سهامداران توزیع خواهند کرد از این رو در صورت فروش ۳۰ درصد سهام، سود واریزی این شرکت ها به حساب سهامداران نیز کاهش پیدا خواهد کرد .

*طرح خراسان رضوی برای بازماندگان از سهام عدالت

امیررحیمی با اشاره به اینکه  حدود ۴میلیون نفر در خراسان رضوی دارای سهام عدالت هستند، افزود: از نظر دولت اختصاص سهام عدالت به افراد جدید امکان پذیر نیست اما نمایندگان مجلس طرح ارائه سهام عدالت به بازماندگان  و گزینه هایی نظیر اختصاص سهام عدالت متوفیان به بازماندگان سهام عدالت را مطرح کرده اند، از طرفی اقتصاد و دارایی خراسان رضوی نیز پیشنهادی را در این باره مطرح کرده است به طوری که در صندوق های قابل معامله نظیر صندوق دارایی یکم که دولت ممکن است در آینده عرضه کند افرادی که دارای سهام عدالت نیستند از تخفیف قابل ملاحظه ای برخوردار شوند.

وی افزود: طبق آخرین آمار خراسان رضوی دارای ۳۶شرکت بورسی است که سهم بسیار پایینی از بازار سرمایه کشور در حدود ۲ در صد را دارا می باشد،  از طرفی ارزش این شرکت ها نیز بسیار پایین است به طوری که  ارزش مجموع این  ۳۶شرکت به اندازه شرکتی نظیر فولاد مبارکه اصفهان نیست. از این رو در حال انجام اقداماتی برای افزایش سهم خراسان رضوی از بورس هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.