نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرد، اطلاعات آمریکا که روسیه را به "تبانی" با طالبان متهم می‌کند خودش در قاچاق مواد مخدر دست دارد.

روسیه: سیا در افغانستان ، مواد مخدر قاچاق می کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، ضمیر کابولوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان و مدیر اداره دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: رشوه‌های بی‌شماری در خصوص پروژه‌هایی که آمریکایی‌ها در افغانستان اجرا کرده‌اند، مطرح هستند. همچنین عناصر سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) که به ما وصله می‌چسبانند خودشان در قاچاق مواد مخدر دست دارند.

وی اضافه کرد: آنها هواپیماهایی دارند که از قندهار و بگرام بدون هیچ بازرسی به هر مکانی از جمله آلمان و رومانی پرواز می‌کنند،  چطور می‌شود؟ این یک نوع تجارت است. هر شهروندی در کابل می‌تواند این را برای تو روایت کند حتی افراد تنبل که خیلی در رفت‌وآمد نیستند فورا در این باره بپرسی به تو همه چیز را می‌گویند.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسؤولان سازمان اطلاعات آمریکا ادعا کرده بود، سازمان اطلاعات نظامی روسیه به افراد مسلح مرتبط با طالبان در ازای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان "جایزه" پیشنهاد کرده‌ بود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.