خراسان شمالی- مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری، ۲۲ پرونده حقوقی و قضایی در حوزه میراث‌فرهنگی استان تشکیل و پیگیری شد.

تشکیل ۲۲پرونده قضایی در حوزه میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ملک‌حسن قویدل اظهار داشت: این پرونده ها با موضوعات حفاری غیرمجاز، نگهداری اشیای تاریخی‌فرهنگی و یا نمونه تقلبی آن‌ها، کشف دستگاه فلزیاب، ساخت‌وساز غیرمجاز و... بوده است.
وی عنوان کرد: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به‌منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات لازم در جهت پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث‌فرهنگی و صیانت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.
قویدل تصریح کرد: ارائه راهنمایی‌های لازم و پاسخ به استعلام‌های واحدهای مختلف در جهت ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در اجرای قوانین و مقررات ازجمله وظایف دفتر حقوقی و املاک است.
۶۵۵ اثر از استان خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که این تعداد آثار شامل ۵۱۱ اثر تاریخی، ۴۹ اثر طبیعی و ۷۵ اثر ناملموس و ۲۰ اثر منقول تاریخی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.