همدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: چهار شهرستان همدان، ملایر، تویسرکان و نهاوند از نظر میزان مبتلایان به کرونا دروضعیت قرمز قرار دارد.

همدان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری وب‌دا درهمدان، دکتررشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان درستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهارکرد: همچنین شهرستان بهار در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان اسدآباد، رزن، فامنین و کبودراهنگ در وضعیت زرد بوده و هیچیک از شهرهای همدان وضعیت سفید ندارند.

حیدری مقدم خواستار استفاده از دستگاه نوبت دهی در مراکز خدمات رسانی، اجباری شدن استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعان به مراکز دولتی و پرتجمع و افزایش غرفه های عرضه ماسک در سطح شهر شد.

وی ادامه داد: توجه مردم به سه مولفه رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک تا ۹۰ درصد از آنان در برابر این بیماری محافظت می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خواستار ترغیب مردم به خرید آنلاین و ممنوعیت برگزاری مراسم ها شد و گفت: بخش عمده ای از مراسم های عروسی به صورت زیرزمینی و در باغ ها برگزارمی شود که باید از برگزاری آنها جلوگیری شود.

حیدری مقدم مهمترین چالش علوم پزشکی همدان را تامین «اکسیژن ساز» بیان کردو افزود: بیشترین دغدغه برای بیمارستان سینا بود که تا پایان هفته در این بیمارستان این دستگاه راه اندازی می شود با این وجود سه بیمارستان بهشتی و بعثت همدان و امام حسین(ع) ملایر نیازمند به دستگاه اکسیژن ساز دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در حال حاضر استان در وضعیت قرمز قرار دارد و شانس آلودگی بیشتر شده است با این وجود تلاش داریم که این وضعیت قابل کنترل باشد .

وی بیان کرد: که به منظور ترغیب مردم به رعایت نکات بهداشتی، به صورت نمادین به صورت تندیس بوعلی سینا، این حکیم فرزانه که نماد ملی پزشکی شناخته می شود ماسک زده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.