خراسان شمالی- مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت:با گسترش ویروس کرونا وضعیت کسب‌وکارها راکد شد و شرایط اقتصادی و تعطیلی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی باعث شده که ۳۰ درصد منابع این سازمان تحت تأثیر قرار گیرد.

ویروس کرونا ۳۰ درصد منابع سازمان تامین اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد

عباس زاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: این سازمان رابطه مستقیم و ۱۰۰ درصدی با بازار دارد و هرچه بازار رونق داشته باشد وضعیت سازمان هم مطلوب خواهد شد، امیدواریم، فعال شدن کسب‌وکارها پس از شرایط کرونا و ایجاد اشتغال باعث افزایش درآمد این سازمان شود.

وی افزود:از طرف ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، ۱۴ رسته فعالیت اقتصادی آسیب‌پذیر از کرونا اعلام شد که در این خصوص علاوه بر اطلاع‌رسانی‌های این سازمان متأسفانه برخی بیمه‌شدگانی که جزء این دسته نبودند به دلیل عدم اطلاعات کافی بیمه آنان قطع شد.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: هیچ‌گونه بخشودگی در پرداخت حق بیمه وجود ندارد و اکنون به اطلاع کارفرمایان می‌رسانیم که امهال حق بیمه در ماه‌های اسفند سال ۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال جاری حق بیمه را تا آخر تیرماه پرداخت کنند و یا برای اقساطی شدن آن تا پایان سال اقدام کنند در غیر این صورت باید تا آخر تیرماه به‌صورت یک جا پرداخت کنند.

وی تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه بیمه بیکاری در استان را هفت هزار نفر عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.