رئیس اداره بهزیستی قوچان گفت: جمع‌آوری و ساماندهی معتادان زباله گرد نیازمند یک کار تیمی و بین دستگاهی بوده که نیروی انتظامی، شهرداری، بهزیستی و دادستانی در آن دخیل هستند و اقدامات خوبی در حال شکل‌گیری است.

سامان‌دهی معتادان زباله گرد نیازمند یک کار تیمی و بین دستگاهی است

رئیس اداره بهزیستی قوچان با اشاره به آمارگیری اخیر از زباله‌گردها در این شهرستان، گفت: پیش از کرونا آمار و ارقام در این زمینه متناقض بود اما کرونا موجب شد که طرحی برای جمع‌آوری این افراد ریخته شود و تا حد امکان تعدادی مورد شناسایی قرار بگیرند.

ربابه خلیل‌آبادی بابیان اینکه ۲۹ نفر در این طرح جمع‌آوری شدند و تعدادی نیز متأسفانه فرار کردند، افزود: شاید بیشتر این افراد معتاد بودند اما نه به معنای متجاهر، چون معتاد متجاهر کسی است که بی‌خانمان بوده و در خیابان یا پاتوق‌ها اقامت کرده و حرکتی جز مصرف مواد مخدر و کارهای آسیب‌زا ندارد.

وی بیان کرد: این افراد زباله گرد که بعضی نیز معتاد هستند شاید بهداشت را رعایت نکرده و به دنبال جمع‌آوری زباله و فروش آن‌ها هستند اما دارای خانواده بوده و پس از کار نیز به جمع خانواده برمی‌گردند.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با یادآوری این موضوع که سال گذشته تعدادی از معتادین این شهرستان به مرکز ماده ۱۶ در مشهد فرستاده شدند، تصریح کرد: این مرکز باید در قوچان نیز ایجاد شود و معتادینی که نزدیک به تجاهر هستند در آن پوشش داده شوند که مقدمات آن در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه جمع‌آوری معتادین زباله گرد یک کار بین دستگاهی و تیمی بوده و اقدامات ضربتی خوبی تاکنون در این شهرستان انجام‌گرفته است، گفت: نیروی انتظامی، شهرداری، بهزیستی و دادستانی در این کار مشارکت دارند که تلاش بیشتر می‌تواند به کاهش این مسئله کمک کند.

خلیل‌آبادی یادآور شد: بهزیستی متولی مراکز ترک اعتیاد بوده و علی‌القاعده مسئولیت پذیرش افراد معتاد را بر عهده دارد تا دوران نقاهت را گذرانده و بعد ترخیص شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.