مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک روز قلم از اجرای طرح حمایت از نویسندگان بومی استان توسط اداره کل کتابخانه های عمومی خبر داد.

خرید بیش از هزار نسخه آثار نویسندگان استان توسط اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ضمن تبریک  روز قلم از اجرای طرح حمایت از نویسندگان بومی استان توسط  اداره کل کتابخانه های عمومی خبر داد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: در راستای برنامه های مجموعه سازی و تقویت مجموعه کتابخانه های استان، «طرح شناسایی و حمایت از نویسندگان بومی استان»، یکی از برنامه های واحد منابع اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی است.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: از اهداف این طرح می توان به شناسایی نویسندگان بومی استان خراسان رضوی و تشکیل یک بانک اطلاعاتی کامل و جامع ، شناسایی آثار و ارزیابی این آثار برای خرید و تزریق به مجموعه کتابخانه های استان با توجه به خلاءهای موجود اشاره کرد.
وی افزود:برای این منظور طی دو سال گذشته، تعدادی از نویسندگان بومی شناسایی و تعداد ۲۰ عنوان به تعداد ۹۳۶ نسخه کتاب به  مبلغ بیش از ۲۲۰ میلیون ریال از آثار این نویسندگان طی ارزیابی و بررسی کارشناسی و تشخیص تناسب سطح آثار با نیازهای مجموعه کتابخانه ها تهیه و خریداری شده اند.
سبزیان از کتابهای «نگاهی به زندگی و زمانه مرحوم آیت الله طالقانی» تالیف میناچوپانی، «دختران هم شهید می شوند» تالیف آزاده فرزام نیا، «اینک پیام آوری دیگر» تالیف محمد رضا دین پرور، «چهار صد و هشتاد و پنج نفر» تالیف میترا زرگرانی، «راهی برای رفتن» تالیف مریم عرفانیان، مجموعه «پرتویی از احکام» تالیف حجت الاسلام و المسلمین محمد زروندی، «در حسرت یک آغوش» تالیف نسرین پرک، «شهربانو» تالیف مریم قربان زاده به عنوان نمونه هایی از خرید منابع انجام شده یاد کرد.
وی تاکید کرد: حمایت اداره کل کتابخانه های عمومی از نویسندگان و مولفان بومی با برنامه های معرفی کتاب در کتابخانه ها، معرفی کتاب در نشستهای کتاب خوان و معرفی کتاب در جلسات انجمن استان، برنامه های خوانش و نقد و بررسی و نیز معرفی به نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز اجرا شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: ارتباط با سازمانها و دستگاههای مرتبط با حوزه کتاب و نشر، از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور(مشهد مقدس)، حوزه علمیه خراسان و دانشگاه فردوسی مشهد با هدف تجمیع بانکهای اطلاعاتی موجود در آن سازمانها  نیز توسط واحد منابع اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.