نماینده تهران از وزیر صمت خواست که نام گیرندگان ارز و علت عدم بازگشت آنها اعلام شود، و همچنین از نوسانات قیمت در بازار کالاها گلایه کرد و گفت: چرا با امنیت غذایی مردم بازی می‌شود؟

 چرا با امنیت غذایی مردم بازی می‌شود؟/ شورای عالی امنیت به وضعیت قیت‌ها ورود کند

قدس آنلاین: عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از گزارش سرپرست وزارت صمت گفت: در مدتی که شما سرپرستی وزارتخانه را برعهده گرفتید، به چه میزان به اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خام‌فروشی، افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان و تئاتر با کشورهای دوست و شرق آسیا توجه کردید؟

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا گزارش شفافی از عملکرد عدم بازگشت ۴.۸ میلیارد دلاری که دیوان محاسبات سال گذشته اعلام کرد بیرون نمی‌آید؟ باید نام گیرندگان ارزها و علت عدم بازگشت آنها اعلام شود.

وی ادامه داد: چرا به موضوع قیمت نبات‌های دامی از ۲۴۵۰ تومان که در ماه گذشته قیمت داشت و امروز به ۷۰۰۰ تومان رسیده، صحبتی نمی‌شود؟ چرا با امنیت غذایی مردم بازی می‌شود؟ دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی باید به این مسائل ورود پیدا کند.

روح‌الامینی با بیان اینکه صنوف و اتحادیه‌های صنعت مرغ ماه‌ها پیش چنین روزی را هشدار داده بودند، گفت: چرا تصمیمات و رسیدگی‌ها پیش و پسی است در حالی که حمایت از تولید داخل جوابگو نیست. باید اعتمادی، عملی، اخلاقی و انقلابی به سیاست اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.

وی گفت: باید از لابی‌گری در تعیین عوارض گمرکی پرهیز شود. نباید بگذاریم به نام تولید داخل خسارت‌های جبران‌ناپذیر به منافع ملی وارد شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید تحقیق و تفحصی در خصوص لابی‌گری‌هایی که خسارات زیادی به تولید وارد کرده است، صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.