رئیس مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ گفت:۱۵۰ تن گل محمدی از گلستان‌های این بخش برداشت شد.

برداشت ۱۵۰ تن گل محمدی از گلستان‌های بخش جلگه رخ

به گزارش قدس آنلاین، رئیس مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ گفت: برداشت گل محمدی از اواخر اردیبهشت در سطح ۷۱ هکتار از اراضی زیر کشت آغاز شده و تاکنون ۱۵۰ تن از مزارع زیر کشت محصول برداشت شده است.

مهدی شیبانی افزود: با توجه به جوان بودن گلستان‌های موجود در منطقه رخ میانگین برداشت در این منطقه دو هزارو ۱۱۰ کیلوگرم در هکتار است و این در حالی است که در سال پنجم بیشترین میزان تولید را دارد که میانگین آن ۴ هزار کیلوگرم در هکتار برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت گل محمدی در منطقه رخ در وضع مناسبی قرار دارد افزود: در آمد خوب و تناسب آب و هوایی رخ و نیاز آبی کم این گیاه از علل افزایش سطح زیر کشت این محصول در سال‌های اخیر در دشت حاصلخیز رخ بوده و و هم اکنون با استقبال خوب اهالی این منطقه روبرو شده، زیرا علاوه بر اشتغال زایی درآمد مناسبی را نصیب متولیان این صنعت کرده است.

رئیس مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ گفت: وجود آفت و بیماری‌های کمتر، قیمت مناسب، هزینه جاری پایین، مقاوم به خشکی و سرمازدگی گل محمدی از عوامل موثر بر رشد توسعه آن در منطقه رخ است.

شیبانی افزود: اقدامات ترویجی و کلاس‌های آموزشی جهادکشاورزی از اقدامات حمایتی در این زمینه محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی مانند: تهیه اسانس، گلابگیری، و تهیه غنچه خشک از ضروریات فعالیت‌های جانبی برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی این محصول در رخ است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.