سرپرست معاونت اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی گفت: خادمان بارگاه مقدس رضوی به زائرانی که از ماسک استفاده نمی کنند تذکر داده و از آنها خواهند خواست که حتما برای زیارت از ماسک استفاده نمایند.

بالاترین سطح پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر انجام می‌شود/افراد مشکوک به کرونا  شناسایی و به دارالشفا منتقل می‌شوند

مصطفی فیضی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: به زواری که قصد حضور در حرم حضور را دارند توصیه می شود که حتما از ماسک استفاده کنند. اگر زائری به همراه خود ماسک نداشته باشد، به او ماسکی تحویل داده خواهد شد و همچنین بر نحوه ماسک زدن زوار در حرم نظارت می شود و در صورت سهل انگاری زوار برای رعایت نکات بهداشتی به آنها تذکر داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون زیارت در صحن ها و فضای های روباز انجام می شود، کمی حساسیت های کرونایی نسبت به فضاهای بسته کمتر است اما با تمام این تفاسیر سعی کرده ایم که بالاترین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی را در حرم اجرا کنیم.

فیضی با اشاره به اینکه انجام عملیات تب سنجی افراد برای تشخیص ابتلا به کرونا، از نظر پزشکی رد شده و چندان قابل اعتماد نیست، ابراز داشت: تب سنجی درعمل نوعی غربالگری است اما در حال حاضر در ورودی های حرم مطهر اقداماتی فراتر از این موارد در حال انجام است.

وی افزود: در ورودی های حرم مطهر رضوی با هماهنگی با سپاه، هلال احمر و علوم پزشکی نیروهایی مستقر شده اند که افرادی را کسالت داشته و یاعلائم مشکوکی داشته باشند را از بین دیگر زوار جدا کرده و آنها را به دارالشفای حضرت رضا(ع) راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: در این قسمت از افراد مشکوک به ابتلا به کرونا معاینه شده و در صورتیکه پس از معاینه پزشکان متخصص احتمال ابتلای فرد به کرونا زیاد باشد او را به بیمارستان های ویژه ای که در سطح مشهد به این منظور اختصاص یافته اند، منتقل می کنند.

سرپرست معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بعید می دانم در کشور مجموعه ای دیگر وجود داشته باشد که مانند حرم مطهر از نظر وسعت، تا این اندازه وسیع بوده و در آن حجم زیادی از افراد در حال تردد باشند و در سطح بسیار بالا نیز پروتکل های بهداشتی رعایت شود. اقدامات آستان قدس رضوی در خصوص مقابله با کرونا، به گونه ای است که مورد تحسین و تقدیر مسئولان بهداشتی نیز قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: تولیت محترم آستان قدس رضوی، اهمیت بسیار بالایی را برای رعایت نکات بهداشتی و حفظ جان زائران قایلند و بر آن بسیار تاکید می کنند. اکنون در حرم مطهر رضوی تمام وسایلی که در دسترس زوار قرار دارد مانند مهرها، فرش ها و خودروهای زائربر و ... به طور مرتب ضدعفونی می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.