۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
کد خبر: 710697

یادداشت/

جنگ نرم دشمن علیه مؤلفه‌های قدرت ایران

سید مصطفی خوش‌چشم/ تحلیلگر سیاسی

اقتدار نظامی و امنیتی کشورمان آن هم در میانه تلاطم‌های منطقه ناامن خاورمیانه همانند خاری در چشم بیگانگانی است که دیده خصم به دیارمان دوخته‌اند.

قدس آنلاین:اقتدار نظامی و امنیتی کشورمان آن هم در میانه تلاطم‌های منطقه ناامن خاورمیانه همانند خاری در چشم بیگانگانی است که دیده خصم به دیارمان دوخته‌اند. دشمن آمریکایی درحالی‌که به اذعان خود شدیدترین تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را به اجرا درآورده، همزمان از هیچ اقدامی فروگذار نکرده تا بتواند با زیر سؤال بردن این مؤلفه‌های قدرت، کشورمان را تسلیم و به زانو درآورد. از تلاش برای انعقاد برجام موشکی، توطئه برای کشاندن ناامنی به درون مرزهای جغرافیای کشورمان تا تلاش جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که با سردمداری واشنگتن صورت می‌گیرد، همه در این پازل قرار دارد؛ اما این دسیسه‌ها نه تنها نتیجه مطلوب کاخ سفید را به دنبال نداشته، بلکه در طول سالیان دراز موجب تحکیم پایه‌های قدرت نظامی کشورمان شده است. باوجوداین، دشمنان هم بیکار ننشسته و به دنبال بهره‌برداری از هر حادثه‌ای در جهت نیل به اهداف شوم خود هستند، موج‌سواری به تحولات اخیر کشورمان هم در همین مقوله می‌گنجد.

بامداد پنجشنبه هفته گذشته رسانه‌های داخلی آتش‌سوزی در یک ســوله سایت هسته‌ای نطنز را رسانه‌ای کردند. این «حادثه» کمتر از یک هفته پس‌ازآن رخ داد که مشــاهده نــور و انفجاری مهیب در شرق تهران که مقام‌های ایران علت آن را انفجار مخزن گاز در منطقه پارچین عنوان کرده بودند، جوسازی رسانه‌ای بیگانه علیه کشورمان را به دنبال داشت. مقام‌های ایرانی علناً اعلام کردند حادثه اولی هیچ ارتباطی با اقدام‌های خرابکارانه، سایبری و... نداشته و در مورد رویداد دوم هم خبر داده‌اند که تحقیقات انجام‌شده و نتیجه به‌زودی اعلام خواهد شد. باوجوداین، گمانه‌زنی‌های رسانه‌های خارجی درباره این حوادث همچنان ادامه دارد. نکته جالــب و قابل‌توجه اما در این میان تلاش برخــی جریان‌های صهیونیست برای نسبت دادن این حوادث به حملات سایبری رژیم اسرائیل است. این رویه، آن هم در حالی که تقابل میان جمهوری اسلامی ایران با طرف غربی – عبری به اوج خود رسیده، سؤال‌برانگیز است.

همان‌گونه که گفته شد، واقعیت آن است که امروز اقتدار نظامی و امنیتی ما به چالشی جدی در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی تبدیل شده است و آن‌ها تلاش دارند این مؤلفه را به هر شکل ممکن از ما گرفته و یا با جوسازی کمرنگ کنند. حال جریان سازی رژیم کودک‌کش صهیونیست علیه جمهوری اسلامی ایران هم به نظر می‌رسد در همین مقوله می‌گنجد. این گام در ادامه جنگ نرم تبلیغاتی و رسانه‌ای گسترده تدارک دیده‌شده علیه کشورمان است که با هدف تضعیف اراده و امنیت روانی جامعه صورت می‌گیرد. آن‌ها درحالی‌که به شدت با بحران داخلی و شکاف بی‌سابقه در سطح حاکمیتی خود روبه‌رو هستند، تلاش دارند با نسبت این‌گونه حوادث به خود، از یک‌سو خود را قوی و کشورمان را ضعیف جلوه داده و از سوی دیگر در ادامه سناریوسازی در جهت هراس‌افکنی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان استفاده کنند. بر هیچ‌کس پوشیده نیست امروز قاطبه مردم و افکار عمومی جامعه بر قدرت امنیتی و نظامی اعتماد کاملی دارند. این مسئله در میان مقام‌های کشورمان هم وجود دارد، اما دشمنان که در پیشبرد توطئه‌ها با هدف تضعیف قدرت نظامی و ناامن سازی کشورمان ناکام مانده‌اند، تلاش دارند با سوءاستفاده و موج‌سواری بر حوادثی این‌گونه، وضعیت را دگرگون جلوه داده و روحیه اعتماد عمومی را تضعیف و در بلندمدت روحیه سلحشوری ملتمان را از بین ببرند. این تلاشی از پایه عبث است؛ چراکه ملت، حوزه نظامی و پیشرفت‌های آن را به‌عنوان الگویی در مسیر توسعه و موفقیت به رسمیت شناخته و هیچ‌گاه حاضر نخواهند شد به خاطر دلخوشی اغیار، از دستاوردهای خود چشمپوشی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.