روزهای اولی که کرونا در کشورمان تاخت و تاز می‌کرد، شاید دغدغه اصلی بسیاری از نوجوانان یک موضوع مشترک بود: کنکور.

مرغ سازمان سنجش یک پا دارد!

قدس آنلاین: این غول بی‌شاخ و دم، حالا و در روزهای اوج کرونا در کشورمان، بیشتر از همیشه تبدیل به یک معضل برای کنکوری‌ها شده بود. سؤال اصلی دانش‌آموزانی که آخرین سال تحصیلشان در مدرسه را می‌گذراندند این بود که کرونا جلو برگزاری کنکور را می‌گیرد یا خیر.

در روزهای اول هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که کسی بتواند حریف کنکور شود و بخواهد آن را لغو کند یا حتی به تعویق بیندازد، اما پس از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا و همچنین آمار مرگ و میر ناشی از این همه‌گیری، مسئولان خیلی زود اعلام کردند برگزاری کنکور در تمام مقاطع تا اطلاع ثانوی لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

تاریخ‌ برگزاری تغییر نمی‌کند

آن روزها فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش خیال همه داوطلبان را راحت کرد و گفت: «به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبان کنکور سراسری و بر اساس جلسه ۱۴ اردیبهشت ستاد ملی مبارزه با کرونا، تاریخ برگزاری آزمون‌های سراسری تغییر کرد. کنکور دکترای ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تاریخ ۲۶ تیر، کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۲ و ۳ مرداد برگزار می‌شود».

خانم سخنگو همچنین اضافه کرده بود:«کنکور سراسری در تاریخ ۳۰ و ۳۱ مرداد، کارشناسی ناپیوسته ۱۴ شهریور و کنکور فنی و حرفه‌ای در تاریخ ۱۴ شهریور برگزار خواهد شد».

این تعویق تاریخ، خیال داوطلبان را راحت کرد و تمام اعتراض‌ها درباره زمان برگزاری کنکورهای سراسری پایان یافت. مسئولان هم اعلام کردند تاریخ‌های اعلام شده نظر ستاد ملی مبارزه با کروناست و تغییر نمی‌کند.

کنکور لغو نمی‌شود

مدتی پس از این موضوع، موج دوم شیوع کرونا در کشورمان آغاز شد و کمی بعد، میزان فوتی‌های بیماران کرونا حتی از بالاترین میزان فوتی‌ها در روزهای ابتدایی سال هم بالاتر رفت. دقیقاً از همین زمان هم بود که موج جدید اعتراض‌های کنکوری‌ها در فضای مجازی آغاز شد.

کنکوری‌ها به طور پراکنده توییت‌هایی را درباره کنکور سراسری ۹۹ در فضای مجازی منتشر می‌کردند و خواستار تعویق دوباره آن بودند.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم درباره تجدید نظر در زمان برگزاری کنکورهای سراسری به دلیل شیوع مجدد کرونا همان زمان اعلام کرد: در خصوص زمان برگزاری کنکور هیچ تجدیدنظری صورت نخواهد گرفت.

وزیر علوم در توضیح این اظهارنظرش گفته بود: «به دلیل اینکه داوطلبان کنکور قرار است زمان محدودی در حوزه‌های امتحانی باشند مشکلی به وجود نمی‌آید و توجه به مسائلی همچون تهویه سالن‌ها، در اختیار گذاشتن ماسک، رعایت مسائل بهداشتی در هنگام ورود به حوزه‌های امتحانی، کنترل سلامت داوطلبان در هنگام ورود و تب سنجی داوطلبان از جمله اقداماتی است که برای برگزاری کنکور و حفظ سلامت دانشجویان پیش بینی شده است».

وزیر برای آنکه ثابت کند تا چه اندازه جدی است، پس از آن هم اعلام کرد:«کنکور حتی در شهرهای قرمز در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد».

مسئولان با کرونا شوخی دارند!

کنکوری‌ها پس از اظهارات آقای وزیر به طور هماهنگ شروع به انتشار هشتگ‌های از پیش تعیین شده در توییتر کردند. در مدت زمان کوتاهی هشتگ‌های #سلامت_دانشجو، #تعویق_تمام_کنکورهای_سراسری و #پذیرش_جدیدالورودها_از_ بهمن در توییتر فارسی تبدیل به ترند شد.

در ادامه چند نمونه از توییت‌های منتشر شده توسط کنکوری‌ها را می‌خوانید.

•       ما هیچی اما از کادر درمان خجالت نمی‌کشید؟ دیگه نای خدمت‌رسانی ندارن. شما مسئول زندگی کادر درمان و دانشجوها هستید و اگر بلایی سر این عزیزان بیاد باید پاسخگوی خانواده‌هاشون باشید.

•       درخواست ما مشخصه: ریشه کن کردن مافیای کنکور و برگزاری کنکور در زمان مناسب که سلامت کسی به خطر نیفته.

•       آقایان مسئول طبق ماده ۲۹۰ جزای اسلامی در صورت عدم تعویق آزمون‌های ملی شما متهمان ردیف اول در شکایت دیوان عالی کشور خواهید بود.

•       ولی جدی اگه کنکور رو به تعویق نندازید زمانی که نتایج رو اعلام می‌کنید زبونم لال باید قبل اسم بعضیا مرحوم و مرحومه بنویسید.

•       ظاهراً کرونا با کسی شوخی نداره ولی مسئولان با کرونا و ما شوخی دارن.

نامه به وزیر بهداشت

کنکوری‌ها پس از آنکه پاسخی از مسئولان نگرفتند، نامه‌ای بلند و بالا خطاب به وزیر بهداشت ارسال کرده و متن آن را هم همزمان در اختیار رسانه‌های کشور قرار دادند. در بخشی از نامه کنکوری‌ها به وزیر آمده است:

۱)ایجاد تجمعات بزرگی مثل کنکور با ۳ میلیون جمعیت سبب افزایش هرچه بیشتر آمار مبتلایان به ویروس کرونا خواهد شد. تا فصل پاییز فرصت مناسبی برای اعمال سیاست درست در بازگشایی‌هاست تا به وضعیت سفید برسیم و کنکورها را در بهترین شرایط ممکن برگزار کنیم.

۲) استفاده از وسایل سرمایشی و تهویه در تابستان ذرات معلق کرونا را در فضای سالن‌های آزمون جابه‌جا می‌کند و به واسطه فرصت چهار ساعته کنکور فرصت کافی برای ابتلای همه افراد حاضر در سالن را خواهد داشت، چرا که به خاطر جابه‌جایی ذرات، عملاً رعایت فاصله گذاری اجتماعی بی اثر می‌شود و ذرات در همه جای سالن گردش خواهند داشت. اما با تعویق آزمون‌ها به فصل پاییز نیازی به وسایل سرمایشی نیست و خطر ابتلا از طریق جابه‌جایی ذرات معلق کرونا بسیار کاهش می‌یابد.

۳) ۴۵ درصد افراد ناقل ویروس کرونا فاقد علامت هستند و امکان تشخیص این افراد به کمک تب سنجش میسر نیست و با لحظه‌ای غفلت در استفاده از ماسک به راحتی دیگران را مبتلا می‌کنند، بنابراین نمی‌توان صرفاً با در نظر گرفتن فضای مجزا برای افراد مبتلا به ویروس کرونا در حوزه‌های امتحانی، از انتشار ویروس توسط این افراد جلوگیری کرد.

۴) اولین واکسن رسمی کرونا توسط کشور چین معرفی شده است، بنابراین با تعویق آزمون‌ها احتمال واکسیناسیون داوطلبان کنکوری پیش از آزمون در فصل پاییز امری دور از ذهن نیست.

۵) با شروع سال تحصیلی از بهمن ماه برای جدیدالورودها دیگر نیازی به برگزاری کلاس‌های حضوری عملی برای بسیاری از دانشجویان جدیدالورود نخواهد بود چراکه بسیاری از رشته‌ها در ترم نخست واحدهای عملی دارند که پیش نیاز واحدهای آن‌ها در ترم‌های آینده است و نمی‌توان این دروس را به صورت مجازی تدریس کرد.

با این‌حال مسئولان همچنان واکنشی به اعتراض‌های جنجالی کنکوری‌ها نشان نداده‌اند و به نظر می‌رسد مرغشان یک پا دارد و قصد ندارند کنکور را یک‌بار دیگر به تعویق بیندازند. با وجود این همچنان باید منتظر بمانیم تا ببینیم در صورت ادامه‌دار شدن موج دوم شیوع کرونا در کشورمان، تصمیمی برای تعویق آزمون سراسری در نظر گرفته می‌شود یا کنکوری‌ها باید خطر ابتلا به کرونا را به جانشان بخرند و در این آزمون حاضر شوند؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حالا ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 0
    تعویق کنکور کمی حیا و شرم
    • فاطمه ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      1 0
      ۱۸ سال بچه بزرگ کردم خوشبختیش رو ببینم، حالا که فصل لذت بردن از زحمتای ۱۸ سالم هست باید بندازمش تو دهن کرونا تا خیال مسوولین راحت بشه. به خدا اگه یه ترم دیرتر برن دانشگاه به هیچ جای مملکت بر نمی خوره، کاش این همه تلاشی که میکنن تا کنکور رو برگزار کنن، تلاش می کردن همه داوطلبان رو واکسینه کنن و بعد به برگزاری کنکور فکر می کردن.
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 0
    از همون اول هم یک پا داشت
  • مریم ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 8
    ما که دستمون به جایی بند نیست اما خدا لعنت کنه کسایی رو که کمپین راه می ندازن من چند ماه هست حتی کارم بخاطر کنکور تعطیل کردم جواب ضرر ما رو کی می خواد بده ایشالا از چشمشون در بیاد
    • afsan ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      4 1
      خانم محترم بحث اصلی سلامت افراد با خانواده هاشون هست. کنکور در چنین شرایطی حکم سند مرگ رو داره ,ضرر بهتر از اینه که عزیزانمون رو از دست بدیم
  • پری ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    1 0
    اگر قرار نیست تعویق بشه کاش از اول نمیشد... من خودم به شخصه تمام پاییز و زمستون رو تلاش کردم واسه کنکور دکتری درست دو روز مونده اعلام کردن افتاد عقب... تعویق تعویق تعویق تا بالاخره موند 26 ام. اردیبهشت اعلام کردن زمان میدن تا داوطلبا بتونن مجددا آماده بشن منی که 6 ماه تلاش کرده بودم باید همه شو تو دو ماه جمع و جور میکردم که کاری سخت بود... به هر حال برگزار بشه یا نه در هر دو حالت برای بعضیا ظلم بزرگی شد متاسفانه.
  • پری ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    اگر قرار نیست تعویق بشه کاش از اول نمیشد... من خودم به شخصه تمام پاییز و زمستون رو تلاش کردم واسه کنکور دکتری درست دو روز مونده اعلام کردن افتاد عقب... تعویق تعویق تعویق تا بالاخره موند 26 ام. اردیبهشت اعلام کردن زمان میدن تا داوطلبا بتونن مجددا آماده بشن منی که 6 ماه تلاش کرده بودم باید همه شو تو دو ماه جمع و جور میکردم که کاری سخت بود... به هر حال برگزار بشه یا نه در هر دو حالت برای بعضیا ظلم بزرگی شد متاسفانه.
  • پری ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    اگر قرار نیست تعویق بشه کاش از اول نمیشد... من خودم به شخصه تمام پاییز و زمستون رو تلاش کردم واسه کنکور دکتری درست دو روز مونده اعلام کردن افتاد عقب... تعویق تعویق تعویق تا بالاخره موند 26 ام. اردیبهشت اعلام کردن زمان میدن تا داوطلبا بتونن مجددا آماده بشن منی که 6 ماه تلاش کرده بودم باید همه شو تو دو ماه جمع و جور میکردم که کاری سخت بود... به هر حال برگزار بشه یا نه در هر دو حالت برای بعضیا ظلم بزرگی شد متاسفانه.
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 0
    مرگ بهتراست یا کنکور،،، جواب بده مریم جان منم تلاش کردم و هنوزم ادامه داره ، اما ن درشرایطی ک نامعموله،، نه در شرایطی ک تو ی روز200نفر میمیرن، ناقلین بسیار زیادن ، من تلاش میکنم برای رسیدن ب هدفم اما اول باید بتونم خودمو تو اینده تصور کنم مسئولین بفکر چیزای دیگن ، تعویق کنکور خعلی راحتتره از اتفاقات وحشتناک بعدبرگزاریش
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    2 7
    واقعا تاسف آوره آخه یعنی چی یک عده درس نخون جمع شدن به بهانه کرونا به جای همه تصمیم گرفتن وهی هشتک ونامه زدن ؟اصلا چه حقی داشتن ؟الان اگه دوباره کرونا بالا گرفته به خاطر خروج از قرنطینه ورعایت نکردن پروتکل هاست ،خوبه والا !!!عروسی وشمال ومهمونی ومسافرت و خرید...همه جا میرن موقع کنکور این سال سرنوشت ساز یادشون افتاده کرونا هست !!! واقعا یعنی هیچ کاری نمی کنید وهیچ جا نمی رید؟ خودمون رو گول نزنیم وتنبلی هامون رو هم توجیه نکنیم خیلی نگرانید کنکور ندین بمونید سال بهد ولی باهث هدر رفتن عمر بقیه نشید وبگذارید بقیه به زندگیشون برسن چرا عمومیت میدید موضوع رو؟ خیلی ها مخالف تعویق هستن .
    • لیلی ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      1 0
      نمیدونم چرا این خیلی ها به اندازه انگشتهای دست هم نیست تعدادشون
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    1 10
    لطفا دست بردارید از این طرز تفکرتون !!!! چرا حق بقیه رو ضایع می کنید ؟نمی دونم به چه حقی یک عده تنبل درس نخون جمع شدن هشتک ونامه زدن برای تعویق کنکور؟خوب یک یکبار معوق شده الان دوباره چه معنی داره تعویقش ؟کسی که تا الان نخونده بعد از این هم نمی خونه فقط حق بقیه رو ضایع می کنه ،مهمونی وعروسی وخرید وشمال و.....مشکل کرونا نداره ولی یک امتحان سه چهار ساعته با ماسک وپروتکل مشکل داره!!!تعویق کنکور مخالف زیاد داره لطفا اگه دوست ندارین خودتون کنکور ندید ولی حق بقیه رو ضایع نکنید!!!
    • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      2 0
      دوست مثلا عزیز حداقل می زاشتی چند دقیقه از پیام قبلت می گذشت بعد آدمم این قدر تابلو در ضمن تو حق نداری ما و زحماتمون رو به سخره بگیری خیلی دلت می خواد اون بنده خدا هایی که خودشون یا خانوادشون بیمار اند رو از میدون به در کنی که شششششاید یکم رتبه ات بهتر بشه تو عزیزی نداری نه آدم چی نیستی شرمم نداری انگار
    • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      0 0
      بقیه دانش آموزان نباید به پای تصمیم غلط سازمان سنجش و تفکر غیر عقلانی و غیر انسانی شما بسوزند مثلا درس خوندییییی
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 3
    یعنی چی تنبل درس نخون..... ما به فکر سلامتی خانوادمونیم التماس تامل
  • نگار ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    7 1
    الان بهترین تصمیم برای جلوگیری از شیوع کرونا ، تعویق کنکور هست براش دلیل دارم . علاوه بر حضور دانش آموزان در جلسه و حضور اولیاهایشان در مکان برگزاری امتحان، تعداد زیادی از خانواده ها برای بعد از برگزاری کنکور بچه هاشون برنامه سفر به شمال و دیگر شهر ها رو دارند . و به جرات میتونم بگم فردای برگزاری کنکور جاده های شمال بسیار شلوغ میشوند . ولی بعد برگزاری امتحان خود بچه ها که قبلا تو خونه میموند و مشغول درس بودند از خونه شون بیرون میرند الان بهترین راه برای جلوگیری از مسافرت خانواده ها و جلوگیری از خروج بچه ها از خانه هایشان و در نتیجه برای تحت فشار قرار ندادن کادر زحمت کش درمان تعویق کنکور هست تا شرایط به حالت عادی برگرده (درس و کنکور مانع بیرون رفتن خیلی از دانش اموزان و خانواده هایشان هست )
  • زهرا حمیدپور ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    1 0
    درجواب کسایی که میگن اون دسته از دانش اموزانی ک دنبال تعویق کنکورن ،چون درس خوون نیستن موافق تعویق زمان کنکور باید عرض کنم که منم دانش اموزم و امسال کنکور دارم و منم مثل خیلی های دیگه از تو خونه موندن و روزی ده ساعت به بالا خوندن و زیر فشار اسم کنکوری بودن خستم و به شدت دوس دارم ک هرچه زود نتیجه زحمتای دو سالمو ببینم ولی من از بچگی اسم دارم روزی دوبار اسپری استفاده میکنم من قبل از عید به کرونا مبتلا شدم و تا ده روز حالم به شدت وخیم بود از ی طرف ترس از بابت ویروسی ک اون موقع ناشناخته بود و از ی طرف دیگه برای عقب افتادنم از درسام اما خدا رو شکر خوب شدم اما متاسفانه با برگزاری امتحان های نهایی من دوباره به کرونا مبتلا شدم چون دستگاه تنفسی ضعیفی هم دارم خیلی اذیت شدم به خدا من کلا تو خونه بودم و فقط مسیر خونه تا حوزه رو با ماشین میرفتم ولی بازم به خاطر خیلی از کسایی ک ناقل کرونا بودن من دوباره بیش از یک هفته از درسام افتادم حالا شمایی ک مخالف تعویق زمان کنکور هستی چه دانش اموز باشی چه یه مسئول و یا هرکس دیگه شما میتونی به خانواده من تضمین بدی ک من روز کنکور برای سومین بار کرونا نگیرم و وقتی ک نتیجه ها میاد من زنده باشم ک بتونم ذوق پزشکی قبول شدنمو بزنم ؟؟ اگه ی کم وجدان داشته باشید و فقط به فکر خودتون نباشید و برای جان انسان ها ارزش قائل باشین دیگه به برگزاری ازمون در ۳۱ مرداد اصرار نمیکنید درضمن اگه به سایت های رسمی وزارت بهداشت مراجعه کنید و امار فوتی ها و مبتلایان روزانه به کرونا رو قبل از برگزاری امتحانات نهایی و با اواخر یا بعد از اون مقایسه کنید میبینید ک چقدر امار به مراتب بالاتر رفت چون خیلی ها ناقل بودن و کرونا رو به بقیه هم انتقال دادن درصورتی ک هیچ نشونی از بیماری در ان ها دیده نمیشد تا وقتی ک یکی از عزیزانمون یا خودمون به کرونا مبتلا نشیم نمیتونیم درک کنیم حال کرونایی ها رو امیدوارم ک اگه مسئولین عزیز اگه خدایی نکرده کنکور عقب ننداختن بعد از کنکور بتونن جواب خانواده های مبتلا شده به کرونا ک فرزندان عزیزشون یا خودشون در جریان برگزاری ازمون سراسری به کرونا مبتلا شدن رو بدن هرچند ک امیدوارم یه تصمیم حساب شده و منطقی ک جان مردم به خطر نیفته ک در حال حاضر و با توجه به شیوع کرونا فقطط میتونه تعویق زمان ازمون سراسری باشه بگیرن لطفا به جان ما رحم کنید
  • شادی ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 0
    نمیدونم چرا اونایی که چند ماه درس خوندن فکر میکنن به خاطر اون چندماه این حق رودارن که راجع به جون میلیونها نفرهمچین اظهار نظر سطحی داشته باشن ضمنا اگه خوندین باید خوشحالم باشین میشه از این زماناستفاده درستی داشته باشین.به نظرم نه فقط کنکور بلکه همه چیز باید برای مدتی متوقف شه والا باید شاهد شرایط بسیار دردآوری باشیم
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 0
    خجالت بکشید یعنی چی تنبل درس نخوون ما هم مثل شما یا حتی بیشتر از شما برای کنکوری ک اینده مونو تضمین میکنه زحمت کشیدیم واقعا خجالت اوره این طرز تفکر فک کردی فقط خودتون درس خوندین؟منم روزی ۱۰ تا ۱۲ ساعت خوندنم ولی این دلیل نمیشه که بخاطر خسته شدن از درس خوندن به جان خودم و خانوادم و بقیه هموطنانم فکر نکنم من خودم یک بار قبل از عید کرونا گرفتم (و درضمن آسم دارم و روزی دو پاف اسپری میزنم ) از یه طرف همش نگران درس هام و لطمه خوردن به کنکورم بودم و از طرف دیگه ترس از مردن حدود دو تا سه هفته طول کشید تا به بهبودی برسم و در زمان برگزاری امتحان نهایی بنده دوباره کرونا گرفتم و اوایل چون حالم خوب بود مامان بزرگمم از من گرفت و هنوزم بیماره میتونین یه نگاه به آمار مبتلایان روزانه و فوتی های کرونا قبل و بعد از امتحان نهایی بندازین و ببینید که حتی امار بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده که یکی از اصلی ترین دلایلش میتونه برگزاری همین امتحانات نهایی باشه اخانم یا اقایی که مخالف تعویق کنکور هستی آیا شما میتونی به خانواده من و امثال من که مشکلات زمینه ای دارن تضمین بدی که من در ۳۱ مرداد در سالن امتحان به کرونا مبتلا نمی شم برای بار سوم !؟؟؟ اگه از زندگیتون سیر شدین و امید به زنده بودن ندارین و میخواین با برگزاری آزمون خودکشی کنید راه های آسون تری هم وجود داره جون بقیه رو به خطر نندازین به خاطر خودخواهی خودتون مسئولین محترم شما در مقابل جان حدود ۲ میلیون نفر شرکت کننده در آزمون سراسری مسئولید و باید جوابگوی اتفاقات کرونایی کنکور باشید لطفا به جان ما و خانواده هایمان رحم کنید
  • زهرا ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 0
    تعویق کنکور=مبتلا نشدن جوانان
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 0
    کنکور باید به تعویق بیفته مگه میشه با این گرما اونم با ماسک و دستکش چند ساعتو سر جلسه کنکور داد کاش مسئولین به فکر ما کنکوریا هم باشند اگه ما سر جلسه کرونا بگیریم کی پاسخگو هست
  • کنکوری اهوازی ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    1 0
    آقای وزیر فقط تهرانی ها آدم نیستند ماهم آدمم تو دمای 50 درجه اهواز خود شما اصلا 3ساعتم نه فقط 1ساعت حاضرید کنکور بدید با ماسک کارایی ما پایین میاد و ماییم که نتیجه نمیگیریم
  • ناشناس ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    ما چیستیم انسان یا اسیر حرف های آموزش و پروش ما کنار مادران و پدرانمان در بندیم دریغ از کمی تامل راجب این موضوع و خطراتش
  • شیوا ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 2
    لعنت بر کسی که این کمپین ها رو راه می ندازه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ان شاءالله سر موعد مقرر کنکور برگزار میشه هر که میترسه حاضر نشه والسلام
  • نسترن ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 1
    حتما كنكور برگزار كنيد خسته شديم عزيزاني كه نخوندند خوب امتحان نديد
  • مهشید ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 1
    شما مثلا قشر تحصیل کرده ی این جامعه این یعنی چی آخه من با تعویق کنکور موافق نیستم ترجیحم بود همون فروردین میدادیم ولی الان من تو یه شهر قرمز هستم که تقریبا همین دیروز ۲۰۰ نفر بخاطر کرونا مردن و من واقعا ترسیدم
  • H ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 0
    صدای ما میرسه؟؟؟ ما این پایینیم ...تصمیم گیران این موضوع لطفا خیلی بالاتر از ما نرید ...شاید دیگه صدامون بهتون نرسه و ما مجبور بشیم پایه های این تبعیض رو بشکونیم تا شما هم مثل ما بیاید پایین ....#تعویق
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    2 0
    تعویق کنکور عقلانیه و به مزاج اقایون سنجش خوش نمیاد
  • ال.نت ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 0
    حالا اگه بچه های خودشون میخواستن کنکور بدن معلوم نبود چقد عقب مینداختن کنکور رو... ولی خب اینا ک بچه هاشونو میفرستن کانادا و امریکا . اگه بقیه کارها این مملکت مثل کنکور با این جدیت برگزار میشد الان وضع کشورمون این نبود #تعویق_کنکور_سراسری
  • ... ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    خانم محترمي ك نگران بچتوني خب بچتون نره كنكور بده اگ انقد اصرار داري...من خودم ي كنكوريم سه سال تمام از همه چيم زدم و ديگه حتي تحمل تعويق يك روز هم ندارم من حاضرم با كرونا بميرم تا اينكه اينجور دارن با جنگ رواني منو ميكشن...
  • هدا ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    شمای ک موافق کنکور اید یا آقا زاده این یا خیالتون راحت جاتون امنه ولی حرف با اکثیریت لعنت به همه مسولین خدا جوابتون بده بی ناموسا
  • داوطلب ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    دیدگاه بعضیاتون به شدت بچگانس آخه مگه درس خوندن افسردگی میاره اونایی ک موافق تعویق نیستن تنبل درس نخونی بیش نیستن وگرنه درسخونا از درس خوندن لذت میبرن حتی اگه هزاربارم خونده باشن، در ضمن الان بحث سلامت مطرحه ک اولویت داره بر همه چیز منجمله صبر صبر صبر