دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان بردسکن خواستار تامین کود اوره برای باغات پسته این شهرستان شد.

درخواست دبیر نظام صنفی کشاورزی بردسکن برای تامین کود اوره

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی مزروعی  در جلسه هم اندیشی معین های اقتصادی وفرهنگی شهرستان بردسکن گفت: یکی از نیازهای ۸ هزار هکتار باغات پسته شهرستان استفاده از کود اوره است .

وی خواستار پی گیری مدیران شهرستان برای تامین این نوع کود تا بیست روز آینده شد .

مزروعی تاکید کرد: اگر این مهم تحقق نیابد باید منتظر زیان سیصد میلیارد تومانی کشاورزان شهرستان باشیم .

وی عنوان کرد: پسته شهرستان بردسکن مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان درآمد نصیب باغداران می کند که یک پنجم آن سهم کارگر است.

فرماندار بردسکن نیز در این جلسه با بیان اینکه ۹۰ درصد اشتغال و اقتصاد بردسکن برپایه کشاورزی است گفت: شرایط کشورما باتوجه به تحریم های ظالمانه و مشکلات اقتصادی ایجاب می کند که نگاهمان به توان تولید و ظرفیت داخلی باشد.

مجتبی شاکری افزود: تحریم‌ها به ما اجازه خیلی از فعالیت های اقتصادی را نمی دهد بلکه ما باید از ظرفیت‌های داخلی که توان بسیار بالایی دارد روند اشتغال و سرمایه‌گذاری را رونق دهیم.

وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: ما نباید سرمایه گذار و ارباب رجوع را معطل دستگاههای اداری کنیم و از مدیران اجرایی می خواهم توجه ویژه ایی برای رفع و تسهیل مشکلات معین های اقتصادی فرهنگی شهرستان داشته باشند. 

مدیر کشت و صنعت انابد نیز  با اعلام اینکه سالانه هزار و ۳۵۰ هکتار از مزارع آستان قدس رضوی به کشت انواع محصولات پاییزه و بهاره اختصاص پیدا می کند گفت: مجموعه کشت و صنعت انابد سالیانه ۱۳۵۰ هکتار از اراضی خود را زیر کشت انواع مختلف محصولات پاییزه و بهاره می برد.
محمد باقر طوسی اظهار کرد: در کشت پاییزه سالیانه حدود ۷۰۰ هکتار شامل محصولات ،گندم، جو ،کلزا و زیره و همچنین کشت بهاره در سطح ۶۵۰ هکتار شامل محصولات پنبه، آفتابگردان، ذرت علوفه ای، یونجه و محصولات جالیزی است.

وی از ایجاد ۳ هکتار باغ انگوری در این مجموعه خبر داد و افزود: همچنین ۱۲۵ هکتار باغات پسته که ۲۰ هکتار بارده می باشند و ارقام بادامی و اکبری به صورت ارگانیک نیز در شهریور ماه برداشت می شود.

طوسی با بیان اینکه ۴۲۰۰ راس دام در مجموعه کشت و صنعت انابد پرورش می یابند بیان کرد: از این تعداد حدود ۲ هزار و ۴۰۰ دام داشتی که دام مولد محسوب می شوند و هر ساله در دو فصل زایش بیش از ۲ هزار بره نیز زاد و ولد می شوند که بخشی از نیاز تامین گوشت قرمز شهرستان و کشور را تامین می کند و ۵۰ درصد دام داشتی دیگر نیز باعث اشتغال پایدار شده است.

وی با بیان اینکه سالانه به طور مستقیم و غیر مستقیم برای ۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می کنیم گفت: کشت و صنعت انابد دارای ۲۸ حلقه چاه موتور کشاورزی است که با اجرای سیستم های نوین آبیاری قطره ای و خاموشی چاهها در جهت مدیریت کنترل انرژی و کمک به شبکه توزیع برق اقدام کرده است .

طوسی همچنین از ایجاد باغ عناب به صورت پایلوت به میزان یک هکتار نیز در شهرستان بردسکن خبر داد و اشتغال زایی در مجموعه کشت و صنعت انابد را ۱۱۰ نفر در بخش های مختلف اعلام کرد.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.