نماینده مردم شهرضا و دهاقان گفت: از ظرفیت زنان در ترکیب هیات رییسه مجلس و کمیسیون ها استفاده نشده است در حالی که زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند.

هیأت هفت نفره مجلس گفتند زن‌ها باید بچه داری کند

قدس آنلاین:سمیه محمودی، نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس، در مورد مقابله سیاست های ضدخانواده که مجلس یازدهم از آن به عنوان اولویت‌های خود یاد می‌کند، افزود: وقتی در مجلس از ظرفیت زنان در ترکیب هیات رییسه مجلس و کمیسیون ها استفاده نمی شود و یا کارمندان زن حتی نمی‌توانند در آزمون دبیری کمیسیون‌ها شرکت کنند چطور می‌توان با سیاست‌های ضد خانواده مقابله کرد  در حالی که زن رکن اصلی آن است.

وی ادامه داد: یکی از انتقادات مجلس یازدهم به دولت، عدم پرداخت یارانه به کودکانی است که تازه متولد می شوند و این در حالی است هیات هفت نفره متشکل از اعضای هیأت رییسه مجلس بعد از بررسی درخواست زنان نماینده برای حضور در هیات رییسه کمیسیون‌ها تأکید کردند که زن باید بچه داری کند و به امورات خانه رسیدگی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: این گونه اظهارنظرها خلاف سیاست های تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده است که رهبری برآن تأکید فراوان داشتند چرا که باعث می‌شود زن احساس کند داشتن فرزند باعث دوری وی از اجتماع خواهد شد و در پی آن بنیان خانواده نیز تضعیف می‌شود.

محمودی گفت: مجلس در حالی در مورد عدم اجرای سیاست های تشکیل و تحکیم و تعالی خانواده می‌تواند انگشت اتهام به سمت دولت بگیرد که اصلاح دیدگاه نسبت به جایگاه زن و خانواده را از بدنه خود آغاز کند.

وی افزود: زمانی می‌توانیم طرح‌هایی در جهت تحکیم بنیان خانواده و ارتقاء جایگاه زن را به تصویب برسانیم که نگاه سنتی مجلس نسبت به خانم‌ها تغییر کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غریب ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    جامعه اسلامی ما می تواندحضور زن در خانه را پررنگتر کند ما نباید از غرب برای حضور زن در بیرون از خانه الگوبرداری کنیم که نتیجه اش میشود این که دوست دارد یک بچه داشته باشد یا اصلا بچه نداشته باشد چون بچه مزاحم کاربیرون وی میشود.
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    درجامعه اسلامی حضور زن درخانه باید پرنگترباشد
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    هیات هفت نفره متشکل از اعضای هیأت رییسه مجلس بعد از بررسی درخواست زنان نماینده برای حضور در هیات رییسه کمیسیون‌ها تأکید کردند که زن باید بچه داری کند و به امورات خانه رسیدگی کند. کسانی که این حرف را زدند بفرستید توی کوچه دنبال تیله بازیشان. هنوز بالغ نشده اند تا بفهمند خودشان بزرگ شده دست زن هستند که اینگونه زن را به دلیل زن بودن به خانه می فرستند در حالیکه حضرت فاطمه س در جنگها نیز کنار پیامبر ص بود. در حالیکه اینان دیانت خود را از حضرت زینب س دارند اینان هنوز باید در کوچه پس کوچه دنبال توپ پلاستیکیشان بروند تا شاید روزی بالغ شوند.
  • حسن ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    زن ها بچه داری کنند بهتر است چون مردها بیکار می شوندو خانواده ها از هم می پاشد
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 0
    کارهایی که ما وظیفه خانمها می دونیم،و کوچک میشماریم،مهمترین و اصلی ترین و پایه ای ترین کارهاست.چون مربوط به همه اعضای خانواده هست و آثارش د رحال و آینده، در خانواده و جامعه جریان داره.