به گزارش قدس آنلاین، فرماندار فیروزه گفت: به زودی بهره‌برداری از فاز اول مجتمع بزرگ ذوب فلزات در شهرستان فیروزه آغاز می‌شود.

احداث مجتمع ذوب فلزات در فیروزه

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حکیم‌پور عنوان کرد: این مجتمع که مجتمع ذوب فلزات و تولید بریکت گرم و سرد است در زمینی به مساحت حدود ۲۰ هکتار احداث خواهد شد که سرمایه‌گذاری فاز اول آن کاملا بر عهده بخش خصوصی است و در فازهای بعدی احتمالا جذب سرمایه‌گذار خارجی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای این طرح حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه پیش‌بینی شده‌ است و طی برآوردهای انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که برای ۱۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته باشد که ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و یک هزار نفر نیز در سایر مشاغل مرتبط، از جمله باربری و... مشغول به کار خواهند شد.

حکیم‌پور بیان کرد: مجوز و موافقت اصولی این طرح حدود پنج ماه پیش صادر شده‌ است و پیگیری‌های مربوط به زمین آن اندکی زمان برد که در تلاش هستیم موضوع زمین نیز تا یکی دو ماه آینده حل شود و ظرف یک سال آینده فاز اول طرح به بهره‌برداری برسد.

فرماندار فیروزه خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در ابتدای طرح با آن مواجه بودیم، تهدید منابع آبی و مشکلات زیست‌محیطی بود که خوشبختانه با توجه به برآوردهایی که انجام شده و با توجه به دانش بنیان بودن طرح، موضوع مصرف بهینه انرژی و منابع آبی در طرح جدید لحاظ شده‌ است و احداث این مجتمع مشکلی برای منابع آبی منطقه ایجاد نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: تمام استعلامات زیست محیطی نیز اخذ خواهد شد تا این طرح علاوه بر اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی منطقه، کمترین آسیب زیست محیطی را به همراه داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.