مدیر بخش کودک و نوجوان هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، مهم‌ترین رسالت و ویژگی این بخش را فرهنگ‌سازی و الگوسازی برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

جشنواره تئاتر مقاومت، عرصه‌ای برای الگوسازی نسل جدید است
به گزارش قدس آنلاین، ناصر آویژه مدیر بخش کودک و نوجوان این جشنواره گفت: تاکنون استقبال از این بخش رضایت‌بخش بوده است و قطعا میزان استقبال در آینده نیز افزایش خواهد یافت. چون در بخش‌های مختلف فراخوان این جشنواره نکاتی درج شده است، که برای علاقه‌مندان فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان بسیار جذاب است.
آویژه وارد کردن مسائل و مفاهیم به‌روز را از ویژگی‌های این دوره برشمرد وگفت: به دلیل اینکه این بخش از جشنواره غیر رقابتی است، ما فعلا محدودیتی از نظر زمانی برای دریافت آثار نداریم؛ ولی سعی داریم با پایش و رصد آثار حوزه‌ی کودک و نوجوان در تهران و مخصوصا شهرستان‌های کشور، آثاری را انتخاب کنیم که علاوه بر دارا بودن کیفیت استاندارد و محتوای سالم، مجددا خانواده‌ها را با تئاتر و نمایش آشتی دهد.
این کارگردان نمایش کودک و نوجوان همچنین افزود: هفدهمین جشنوارۀ تئاتر مقاومت، موضوعات متنوع و مختلفی را در فراخوان لحاظ کرده است و این ویژگی، مباحث متنوع‌تر و به‌روزی را در برمی‌گیرد. مثلا در فراخوان این دوره موضوعاتی مثل نقش مدافعان سلامت در تأمین امنیت و بهداشت جامعه نیز دیده شده است، که موضوعاتی از این دست، جای کار بسیاری دارد.
وی دوره‌ی سنی کودکی و نوجوانی را دوره‌ای بسیار خاص توصیف کرد و گفت: این مقطع سنی، بیشترین الگوپذیری را نسبت به سایر سنین و مقاطع سنی دارا هستند؛ بنابراین اگر بتوانیم حماسه‌ها و اسطوره‌های تاریخ معاصر ایران را در قالب کار هنری نمایشی برای این قشر ثبت کنیم، قطعا سرمایه‌گذاری مناسبی با لحاظ کردن ابعاد تربیتی و آموزشی برای آینده‌ سازان کشورمان انجام داده‌ایم. بنده از همه‌ی علاقه‌مندان حضور در این جشنواره مجددا دعوت می‌کنم، تا با ارسال آثار ارزشمند خود در این جشنواره حضوری فعال داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.