معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پنجمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان کشور و بخش پژوهشی مسابقات قرآن دانش‌آموزان به صورت مجازی و با میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری مجازی مسابقات قرآن فرهنگیان و دانش‌آموزان به میزبانی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مالک‌اشرفی  گفت: پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور و بخش پژوهشی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در اثر شیوع کرونا اظهار کرد: تمام فرآیندهای دریافت و داوری آثار به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی افزود: مرحله نهایی استانی امروز در حال برگزاری است، در این مرحله ۳۵۰ نفر به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. مسابقات کشوری هم از ۲۰ روز دیگر برگزار خواهد شد و تمام منتخبین کشور به میزبانی خراسان رضوی به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مالک‌اشرفی بیان کرد: مسابقات فرهنگیان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ ۱۰ جز، حفظ کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام و مسابقات بخش پژوهشی دانش‌آموزان در رشته‌های نهج‌البلاغه، احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تربیت و فعالیت‌های تربیتی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شوند، از همین‌رو امسال نیز با وجود شرایط پیش آمده، اهتمام لازم را در میزبانی و اجرای این مسابقات داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم از طریق فضای مجازی همراه با تلاوت قاریان برجسته ویژه شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات، زیارت مجازی حرم امام رضا (ع)، جشن و جنگ‌های شادی به‌صورت مجازی و همچنین ارسال بسته‌های متبرک حرم مطهر برای شرکت‌کنندگان از جمله فعالیت‌های فوق‌برنامه مسابقات خواهد بود.

مالک‌اشرفی گفت: نتایج اسامی برگزیدگان این دو رویداد قرآنی در مراسم اختتامیه به‌صورت مجازی و از طریق پخش زنده صداوسیما و با اجرای برنامه‌های تواشیح و غیره اعلام خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.