سرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: نتیجه آزمون وسع برای بیمه اجباری افراد مبتلا به کرونا طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت اعلام می‌شود در حالی که این اقدام برای سایر متقاضیان حدود یک ماه به طول می‌انجامد.

اعلام سریع نتیجه آزمون وسع برای بیمه سلامت مبتلایان کرونا

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا رمزی اظهار کرد: طرح بیمه اجباری همگانی از ۱۵ آبان ماه پارسال برای افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند، در سراسر کشور در حال اجراست که در اجرای آن حق بیمه افراد بر اساس آزمون وسع و استطاعت مالی آنان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به کرونا که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند در صورت تمایل به پرداخت کل حق بیمه مصوب، در همان تاریخ مراجعه دفترچه بیمه دریافت می‌کنند و در صورت تمایل به استفاده از یارانه درمان، آزمون ارزیابی وسع توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای آنان انجام می‌شود.

سرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: براساس نتیجه این آزمون برای دهک‌های یک تا سه دفترچه بیمه سلامت به صورت رایگان و برای دهک‌های چهار تا ۶ با ۵۰ درصد تخفیف صادر می‌شود و دهک‌های هفت به بالا نیز باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند.
وی افزود: در اجرای این طرح، افراد فاقد پوشش بیمه که استطاعت مالی دارند باید برای هر نفر تحت تکفل خود سالانه ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار ریال حق بیمه پرداخت کنند.

رمزی ادامه داد: هزینه خدمات تشخیصی شامل تست گلوبال آزمایشگاهی کووید ۱۹ و سی.تی.اسکن قفسه سینه در بیماران مشکوک یا قطعی مبتلا به کرونا با رعایت نظام سطح‌بندی و توسط پزشکان عمومی یا متخصص تعیین شده توسط وزارت بهداشت و با رعایت پروتکل‌های ابلاغی از سوی بیمه سلامت قابل پرداخت می‌باشد.

وی با اشاره به دیگر خدمات اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در دوران شیوع کرونا گفت: اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت در تمامی صندوق‌های بیمه‌ای بجز بیماران خاص صندوق ایرانیان تا پایان خرداد ماه سال ۹۹ تمدید شده بود که طی آن افرادی که دفترچه آنان از ابتدای اسفند ۹۸ فاقد اعتبار شده ولی دارای نسخ سفید بود توانستند از همان نسخ برای خدمات درمانی مورد نیاز استفاده نمایند.

سرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: سقف تایید داروهای بیماران از سوی بیمه سلامت پس از شیوع کرونا از ۶۰ به ۸۰ میلیون ریال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون افزون بر سه میلیون و ۵۵۰ هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه روستائیان و عشایر، بیمه ایرانیان، بیمه کارکنان دولت و بیمه سایر اقشار در خراسان رضوی بیمه شده‌اند و ۵۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.