رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت شهری در موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز مشهد، تابع تصمیمات ستاد پیشگیری از کرونا و پای کار است.

مدیریت شهری مشهد در موضوع کرونا پای کار است

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا حیدری  در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: طبق نظر دست‌اندرکاران، مشهد در موج دوم شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار داد و سیاست دولت کنترل و پیشگیری توسط خود مردم است و محدودیت‌های موج نخست جز در شرایط خیلی حاد اجرا نمی‌شود.
وی ادامه داد: در این شرایط چاره‌ای جز رعایت اصول بهداشتی توسط تک تک شهروندان نداریم، طبق بررسی صورت گرفته، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهدشتی در مترو خوب است و ۹۵ درصد مسافران رعایت می‌کنند.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در اتوبوسرانی نیز مسافران موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و طبق نظر فرماندار مشهد، دلیلی برای محدودکردن حمل و نقل عمومی نیست اما برگزاری اجتماعات و مراسم از نقاط آسیب زاست.
حیدری با تاکید بر همراهی مدیریت شهری با ستاد استانی و ملی پیشگیری از کرونا افزود: شهرداری کار تبلیغاتی در خصوص الزام استفاده از ماسک را آغاز کرده که البته این موضوع برای حساس سازی شهروندان باید تشدید شود چون حفظ جان مردم بر همه چیز اولی‌تر است.

حضور عضو علی‌البدل شورای شهر مشهد
رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به حضور غلامحسین صاحبی عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان جایگزین امیر شهلا در جلسه امروز اشاره کرد و گفت: رویکرد خدمت در کارنامه این عضو شورا می تواند به ظرفیت شورای پنجم کمک کند و آزادی هر چه سریعتر آقای شهلا را نیز از در درگاه خداوند مسالت داریم.
حیدری همچنین از انتشار و فروش ۶ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خطوط دوم و سوم قطارشهری مشهد در هفته گذشته خبر داد و افزود: ۵۰ درصد سود و اصل این اوراق توسط دولت تضمین می‌شود و مابقی به عهده شهرداری است.
وی ادامه داد: این اوراق می‌تواند تحرک خوبی به حوزه حمل و نقل ریلی بدهد، امسال با حمایت دولت و به کمک دستگاه‌های ذیربط، اوراق مشارکت بافت فرسوده حرم مطهر رضوی، ادامه خط سوم قطارشهری و نوسازی ناوگان تاکسیرانی را دنبال می‌کنیم. 
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پیش‌رو بودن سالروز قیام مسجد گوهرشاد گفت: قیام مسجد گوهرشاد از نقاط عطف تاریخ ماست، این قیام حادثه‌ای تلخ در واکنش به کشف حجاب اجباری است و این موضوع در فرهنگ و تاریخ ریشه داشت که به حرکت جمعی مردم مشهد منتهی شد.
حیدری همچنین به پیش رو بودن روز جمعیت اشاره کرد و افزود: نگرانی‌هایی در خصوص زاد و ولد در کشور وجود دارد، نرخ رشد جمعیت کاهش یافته‌است و طبق برآوردها در صورتی که وضع به همین منوال ادامه یابد در سال ۱۴۳۰ جزء پیرترین کشورهای منطقه خواهیم بود و در سال ۱۴۸۰ نیز جمعیت کشور به ۳۰ میلیون نفر می‌رسد که برآوردهایی نگران کننده است.
وی ادامه داد: موضوع جمعیت و نرخ باروری متغیرهای اقتصادی و اجتماعی دارد و با حل مشکلات و گذر از بحران‌ها باید کار اساسی در جامعه برای رشد جمعیت صورت گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.