۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
کد خبر: 710834

در حالی که روز گذشته قیمت سکه به رکورد ۱۰ میلیون و چهارصد هزار تومان رسیده بود، در معاملات امروز (دوشنبه) با روند کاهشی شدیدی مواجه شد به طوری که در عصر امروز حتی سکه به نرخ ۹ میلیون ۴۰۰ هزار تومان نیز به فروش رسید.

سقوط سکه به کانال 9 میلیون تومانی

قدس آنلاین: پس از ثبت رکورد کانال ۱۰ میلیونی سکه طی روز گذشته، در بازار امروز (دوشنبه) قیمت طلا نوسان زیادی را تجربه کرد و مجددا به کانال ۹ میلیون بازگشت.

در ساعت ۱۸ امروز دوشنبه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان قیمت خورد، این رقم برای سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبت شده است.

همچنین هر قطعه نیم سکه ۵ میلیون، ربع سکه ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

طلای خام ۱۸ عیار هم با کاهش قیمت مواجه بود و هر گرم با رقم ۹۲۷ هزار و ۷۸۶ تومان و هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان به فروش رسید.

این در حالی است که بهای اونس جهانی نیز امروز به قیمت یک هزار و ۷۸۴ دلار معامله شد.

این ارقام در حالی در ساعت ۶ عصر به ثبت رسیده اند که برای دقایقی سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز با مبلغ ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، یعنی یک میلیون تومان کمتر از رقم روز گذشته نیز معامله شد.

«آیت محمدولی» رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران درباره معاملات بازار طلا و سکه به خبرنگار ایرنا گفت: این نوسان شدید در بازار امروز سکه، ناشی از تلاش برخی بازیگران این بازار برای سرمایه گذاری در بازارهای موازی و همچنین تحرکاتی است که در فضای مجازی برای مدیریت قیمت در سطح بازار صورت گرفته است.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.