معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، محدودیت‌های شدید در راستای اقدام‌های پیشگیرانه در این شهرستان اعمال می‌شود.

اعلام برخی محدودیتهای پیشگیرانه کرونا در تربت‌حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، ع‍لی رستمی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، برگزاری هرگونه آیین عروسی، عزاداری و تجمع‌ در شهر و روستاها تا اطلاع بعدی ممنوع است و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، استفاده از ماسک برای کارکنان دولت، مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی و در مکان‌های عمومی اجباری است.

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: همچنین در راستای اقدام پیشگیرانه ورود به هسته مرکزی شهر برای تمام وسایل نقلیه شخصی از صبح سه‌شنبه ممنوع است و وسایل نقلیه عمومی نیز با کاهش تعداد سرنشین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جمعه بازار تربت‌حیدریه نیز تا اطلاع بعدی تعطیل و فعالیت دستفروشان نیز در سطح شهر خواهد بود افزود: برخی صنوف مانند آریشگاه‌های زنانه و مردانه فقط در زمان‌های اعلام شده اجازه فعالیت دارند.

رستمی ادامه داد: برای تردد و تجمع در اماکن تفریحی، تفرجگاه‌های داخل و خارج از شهر از جمله مناطق پیشکوه و رودمعجن تا اطلاع بعدی نیز ممنوعیت و محدودیت در نظر گرفته شده است.

وی با عذرخواهی از اقشار مختلف مردم به خاطر محدویت و ممنوعیت‌های اعمال شده گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خودداری از رفت و آمدهای غیر ضروری، اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و استفاده از دستکش و ماسک، می‌توان تا حدی زیادی از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کرد.

فرماندار تربت‌حیدریه از فعالیت شبانه‌روزی کادر درمانی این شهرستان قدردانی کرد و افزود: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های درمانی شهرستان محدود است و مردم باید هشدارهای مسوولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.