مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد به برداشت انگور یاقوتی از سطح ۲۸۰ هکتار از تاکستانهای این شهرستان اشاره و بیان کرد: تاکنون دو هزار تن انگور یاقوتی از این طریق روانه بازار در سطح استان خراسان رضوی شده است.

انگور یاقوتی تاکستانهای خلیل‌آباد روانه بازار شد

به گزارش قدس آنلاین، محمود شبان  افزود: شهرستان خلیل‌آباد در مجموع دارای پنج هزار و ۷۷۰ هکتار باغات انگور است که بیش از ۲۶ رقم انگور در این شهرستان شناسایی شده که مهمترین ارقام آن پیکامی و عسکری معمولی است و برای تولید کشمش و تازه خوری مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: سایر ارقام نیز شامل ترشیز، لعل، ریش بابا، صاحبی، رزقی، یاقوتی، فخری، مسکه، طرقی، خلیلی و سرقی است که برای تازه خوری و تهیه مویز استفاده می‌گردد. 

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با اشاره به مشخصات رقم یاقوتی شامل تراکم حبه‌ها، زیاد وآبدار بودن، رنگ پوست قرمز مایل به بنفش و زودرس بودن آن برای مصرف تازه خوری گفت: در سال جاری باتوجه به خسارت شدید تگرگ نزدیک به ۴۰ درصد این باغات خسارت دید.

وی افزود: با توجه به تغییر اقلیم و خسارت همه ساله تگرگ، جهت کاهش این خسارت باغداران باید به استفاده از تکنولوژی و سامانه های جدید مانند سامانه ضد تگرگ و سایبان بپردازند که جهت تحقق این امر و حمایت از باغداران در تامین این تکنولوژی از محل اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی تسهیلات بانکی بلند مدت در نظر گرفته شده است.

شبان ادامه داد: تولید اقلام زودرس انگور در رساندن محصول به‌عنوان انگور نوبرانه به دست مصرف کننده، سود کشاورز را از فروش محصول دو برابر می‌کند. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.