۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 710867

اشتباه آماتورگونه مهدی سید علی در بازی گل گهر سیرجان و شهرخودرو مشهد می‌توانست آغازگر یک بحران بزرگ باشد، اما خوش اقبالی سید علی وقتی بود که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده مشهد به پایان رسید.

قدس آنلاین: اشتباه آماتورگونه مهدی سید علی در بازی گل گهر سیرجان و شهرخودرو مشهد می‌توانست آغازگر یک بحران بزرگ باشد، اما خوش اقبالی سید علی وقتی بود که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده مشهد به پایان رسید در غیر این‌صورت دوباره همه چیز به هم می‌ریخت و دقیقاً همان اتفاقاتی که پس از بازی فولاد خوزستان – استقلال تهران رقم خورد برای این داور فوتبال ایران به بار می‌آمد!

البته اشتباهات داوری جزئی از قاعده فوتبال است، اما برخی اشتباهات پیش پا افتاده داوران به هیچ وجه قابل دفاع نیست، اشتباهاتی که در هفته اخیر به دفعات دیده شد به شکلی که داور بازی پرسپولیس – شهرداری بوشهر به اشتباه اعلام پنالتی کرد اما زیرکی و باهوشی کمک داور اول وی مانع از پنالتی اشتباه شد!

حالا تصور کنید این اشتباه تا چه اندازه می‌تواند سبب ضرر و زیان به یک باشگاه و هوادارانش شود، اگر سلسله اشتباهات تأثیرگذار داورانی نظیر مهدی سید علی در بازی‌های هفته پایانی که با حساسیت فراوانی نیز همراه خواهد بود تکرار شود آیا می‌توان به سادگی انتظار داشت بازیکنان، مربیان و هواداران از کنار این اشتباهات عبور کنند؟

تأسف برانگیز اینجاست که داوران پر اشتباه و ضعیف در فهرست داوران الیت و بین‌المللی فوتبال ایران قرار دارند اما هنوز قوانین اولیه فوتبال و قضاوت را به خوبی نیاموخته‌اند تا حدی که مهدی سید علی از پرتاب اوت آفساید می‌گیرد تا به سوژه طنز محافل خبری و ورزشی تبدیل شود!

ماجرای اشتباهات داوری در روزهای اخیر به شکلی بازتاب داشته که رئیس سابق دپارتمان داوری که همیشه مدافع حقوق داوران بوده، اشتباه سید علی را مهلک و خطرناک می‌داند و معتقد است این نتیجه بی‌توجهی کمیته داوران به وضعیت داوران حال حاضر فوتبال ایران است!

انتقاد حسین عسکری در برهه کنونی کاملاً به جا و منطقی است، پیش از آنکه مهدی سید علی مقصر باشد، باید به سراغ رئیس کمیته داوران رفت که چرا داوری که تمرکز کافی برای امر قضاوت را ندارد برای قضاوت در یک بازی مهم دیگر استفاده می‌کنند؟ حاشیه‌های اخیر مهدی سید علی باعث شد وی مرتکب یک اشتباه تاریخی شود، اشتباهی که اگر در یک دیدار بین المللی مرتکب شود قطعاً با محرومیتی سنگین رو به رو خواهد شد اما در فوتبال ایران که ساز و کار حرفه ای ندارد این داور پس از اشتباهات سریالی بازهم مسئولیت قضاوت بازی‌های سنگین را برعهده می‌گیرد تا چرخه معیوب انتخاب داوران پر اشتباه هر هفته تکرار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.