ماجرای تصمیم‌گیری در خصوص ادامه رقابت‌های لیگ برتر در مقطع کنونی به کلافه پیچیده‌ای تبدیل شده که کمتر کسی توان تبعات مسئولیت تصمیمات احتمالی را می‌پذیرد. از این رو هر روز شاهد پاسکاری تصمیم‌گیری نهایی میان مسئولان در این خصوص هستیم.

رونمایی زودهنگام از قهرمان کرونا کاپ

قدس آنلاین: ماجرای تصمیم‌گیری در خصوص ادامه رقابت‌های لیگ برتر در مقطع کنونی به کلافه پیچیده‌ای تبدیل شده که کمتر کسی توان تبعات مسئولیت تصمیمات احتمالی را می‌پذیرد. از این رو هر روز شاهد پاسکاری تصمیم‌گیری نهایی میان مسئولان در این خصوص هستیم.

*فرار از نظر مشورتی

مدیران ستاد مبارزه با کرونا در وزارت ورزش که به خوبی از شرایط موجود آگاهی دارند به دفعات در خصوص مضرات برگزاری رقابت‌های گروهی به‌ویژه فوتبال در برهه کنونی هشدار داده اند اما از آنجا که تصمیم‌گیری دراین‌باره با عواقب سنگین و حواشی متعدد همراه خواهد بود هرگز به صورت رسمی و علنی در این خصوص حرفی نزدند و تنها به این جمله بسنده کرده اند که فدراسیون‌های ورزشی قدرت تصمیم‌گیری دارند و تصمیمات کارشناسی این ستاد به آن‌ها ابلاغ می‌شود اما رأی نهایی از سوی فدراسیون‌ها اعلام می‌شود.

*فدراسیون نمی‌خواهد قربانی شود

فدراسیون‌های ورزشی نیز با آگاهی از عواقب تصمیم‌گیری ترجیح می‌دهند وارد بازی خطرناک تصمیم‌گیری نشوند از این رو با استناد به پروتکل‌های تنظیم شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا در وزارت ورزش سعی می‌کنند توپ را به زمین مدیران بالادستی شوت کنند.

این اتفاق در فدراسیون فوتبال به شکل کاملاً محسوسی در حال انجام است، حجم اظهارات ضد و نقیض مسئولان اجرایی فدراسیون فوتبال در خصوص آینده مسابقات لیگ برتر این واقعیت را برملا می‌کند کسی حاضر به قبول مسئولیت نیست چون به‌خوبی می‌داند با نخستین خبری که در این ارتباط منتشر شود هجمه سنگینی از سوی موافقان و مخالفان تعطیلی مسابقات به فدراسیون فوتبال سرازیر خواهد شد.

*از بحران اقتصادی تا ابتلای مدیران

از طرفی مشکلات مالی و بحران‌های اقتصادی مانع از این کار می‌شود، به همین دلیل آن‌ها فرمول همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا را مطرح می‌کنند تا شاید به این شکل زمان برای خود خریداری کنند تا لیگ به اتمام برسد.

نکته قابل تأمل در این میان آن است که در برهه کنونی شمار مدیران مبتلا به این ویروس هم در حال حاضر در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در حال افزایش است، اتفاقی که نشان می‌دهد به همان میزان که فوتبالیست‌ها در خطر ابتلا به این ویروس منحوس هستند اعضای کادر اجرایی و مدیریتی هم در خطر هستند اما از آنجا که برگزاری مسابقات می‌تواند آورده مالی برای فدراسیون داشته باشد در حال حاضر عزمی برای تعطیلی نیست.

*نسخه پیچی‌های وزارت

شنیده‌ها حکایت از این دارد مسئولان فدراسیون فوتبال در حال حاضر دو فرمول احتمالی برای مسابقات لیگ برتر دارند. نخست اینکه مسابقات با همین رویه حداقل تا سه هفته دیگر برگزار شود تا تکلیف تیم قهرمان و تیم‌های آسیایی روشن شود همچنین سرنوشت تیم‌های در آستانه سقوط نیز مسجل شود و پایان مسابقات از سوی سازمان لیگ اعلام شود تا میزان اعتراض‌ها به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

اما روش دوم به شرایط موجود جامعه بازمی‌گردد. بر این اساس چنانچه تیم‌های حاضر در مسابقات با پیشرفت ویروس در جامعه بیشتر از این شود با تصمیم هیئت رئیسه سازمان لیگ و در نظر گرفتن شرایط با رأی شورای قهرمان و نمایندگان آسیایی تعیین و تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته اول معرفی می‌شوند تا به این شکل پرونده رقابت‌های لیگ نوزدهم به این ترتیب بسته شود.

گفته می‌شود، مسئولان وزارت ورزش به اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال توصیه کردند حتی المقدور تکلیف مسابقات در مستطیل سبز روشن شود اما چنانچه شرایط حادتر شد با رعایت اصل حفظ سلامت بازیکنان و مربیان و عوامل اجرایی درگیر با مسابقات تصمیم نهایی اخذ شود تا شاهد وقوع فاجعه ای بزرگ‌تر در این خصوص نباشیم.

حالا باید دید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و شخص بهاروند که به نظر می‌رسد روزهای پایانی عمر مدیریتی خود را در فدراسیون فوتبال تجربه می‌کند کدام گزینه را برای فوتبال باشگاهی ایران انتخاب خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.