معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، با بیان اینکه وضعیت کرونا در تربت حیدریه و مه‌ولات قرمز و زاوه نارنجی است، گفت: بالغ بر ۳۰ نفر از کادر درمان در تربت حیدریه به کرونا مبتلا شده‌اند.

بیش از ۳۰ نفر از کادر درمان در تربت حیدریه به «کرونا» مبتلا شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، الهام بهره‌مند اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون مجموع موارد مشکوک و مثبت بیماری کرونا که در بیمارستان بستری شده‌اند، یک هزار و ۳۰۲ نفر بوده‌اند که از این تعداد ۸۴۰ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کویید-۱۹در مجموعه تحت پوشش دانشگاه روند بیماریابی به سرعت صورت می‌گیرد.

وی در خصوص تشدید نظارت‌ها بر صنوف و مراکز ارائه خدمات عمومی بیان کرد: از ابتدای اسفند ماه تاکنون ۹ هزار و۲۴ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مجموعه دانشگاه صورت گرفته که در این بازدیدها ۲۱۱ مورد به مراجع قضایی معرفی و۸۳ موردنیز پلمپ شده‌اند، همچنین بیش از ۱۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاقد استانداردهای بهداشتی نیز دراین مدت معدوم سازی شده است.

بهره‌مند با بیان اینکه وضعیت تربت حیدریه و مه‌ولات قرمز و زاوه نارنجی است، گفت: بالغ بر ۳۰ نفر از کادر درمان در تربت حیدریه به کرونا مبتلا شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: متاسفانه از ابتدای اسفند ۳۶ مورد فوتی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه داشته‌ایم، البته اغلب این افراد بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

وی بیان کرد: افرادی که افزایش وزن دارند زمینه بیشتری برای ابتلا به کرونا ویروس دارند و یکی از راهکارها کاهش وزن برای این‌گونه افراد است.

بهره‌مند تصریح کرد: تربت حیدریه در وضعیت قرمز به سر می‌برد و از امروز بازگشت محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان اجرایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اضافه کرد: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا فشار مضاعفی بر دوش مدافعان سلامت وارد کرده است، امیدواریم با همراهی شهروندان هر چه سریع‌تر از این موج بیماری عبور کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن تربت حیدریه در وضعیت قرمز، در این شهرستان محدودیت‌هایی از جمله، تعطیلی تمامی تالارهای پذیرایی، محدودیت خدمات رستوران‌ها فقط به صورت غذای بیرون‌بر، تعطیلی تمامی آرایشگاه‌های زنانه، در خصوص آرایشگاه‌های مردانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت ساعت کاری، استفاده از سیستم حمل و نقل شهری با ظرفیت ۵۰ درصد و رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و ابلاغ  الزام استفاده از ماسک برای عموم کارمندان و مراجعین به دستگاه‌های خدماتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ضمن هشدار در خصوص میزان شیوع بیماری کووید ۱۹، گفت: مردم هشدارها را جدی بگیرند، با رعایت فاصله گذاری هوشمند و اجتماعی، استفاده از ماسک و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در کاهش ابتلا و انتقال این بیماری کمک کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.