رئیس دانشگاه شهید بهشتی از راه اندازی فضای مجزای ارتباط با دانشگاه‌های روسیه در این دانشگاه خبر داد و گفت: سهمیه دانشجویانی که در دانشگاه‌های روسیه بورسیه شوند افزایش خواهد یافت.

افزایش سهمیه بورسیه اعزام دانشجو به روسیه

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سعدالله نصیری قیداری در اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه که امروز به شکل مجازی در دانشگاه تهران در حال برگزاری است با تاکید بر این که دانشگاه شهید بهشتی به عنوان مرجع اصلی همکاری‌های دانشگاهی بین دو کشور انتخاب شده است گفت: تاکنون ۵۱ دانشگاه عضو کارگروه همکاری‌های دانشگاه‌های دو کشور ایران و روسیه شده‌اند و در حال حاضر نیز یک شورای سیاست گذاری همکاری‌های دانشگاه‌های دو کشور تشکیل شده است و سه نفر از رایزن‌های علمی ما حضور دارند و در زمینه توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌های دو کشور تلاش می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر این که چشم انداز بسیار خوبی در زمینه فعالیت‌های دانشگاه‌های دو کشور ایران و روسیه وجود دارد اظهار کرد: ما چهارمین نشست همکاری‌های دانشگاه‌های دو کشور را حضور ۷۰ نفر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کردیم و پنجمین نشست نیز اخیرا در دوره شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار کردیم بنابراین برگزاری دو کارگروه همکاری‌های دانشگاه‌های دو کشور طی ده ماه اخیر نشان دهنده علاقه دانشگاه‌های ما برای توسعه  همکاری دانشگاه‌های داخلی با دانشگاه‌های خارجی است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی همچنین تاکید کرد: تاکنون ۱۱ تفاهمنامه در ۹ نشست علمی مشترک با دانشگاه‌های روسیه منعقد کردیم و ۱۵ بازدید متقابل مسوولان دانشگاه‌های روسیه از دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفته است. ضمن این که ۷ پروژه‌ علمی و تحقیقاتی مشترکی نیز در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: اکنون ۱۴ عضو هیات علمی ما در دانشگاه‌های روسیه حضور دارند و ۱۵ استاد دانشگاه‌های روسیه نیز در شورای سیاست گذاری ما در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافته اند.

وی از اختصاص یک فضای جدید در دانشگاه شهید بهشتی برای همکاری با دانشگاه‌های روسیه خبر داد و گفت: علاقمند هستیم در این دفتر فعالیت‌های خوبی در حوزه همکاری‌های دو دانشگاه و تقویت فعالیت‌های مشترک انجام بدهیم .

رئیس دانشگاه شهید بهشتی همچنین با تاکید بر این که یک سوم اساتید این دانشگاه فارغ التحصیل دانشگاه‌های خارجی هستند، گفت: ۱۳ نفر این اساتید از دانشگاه‌های روسیه فارغ التحصیل شده‌اند و امیدواریم همکاری این اساتید در کارگروه همکاری های علمی مشترک با دانشگاه‌های روسیه بتواند چشم انداز روشنی را از فعالیت‌های علمی آینده ترسیم کنند.

وی در پایان از افزایش سهمیه بورسیه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی برای اعزام به دانشگاه‌های روسیه خبر داد و گفت: در نظر داریم میزان این سهمیه مجددا افزایش پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.