در پی تشدید اعتراض‌ها به خشونت‌های پلیس آمریکا، فرماندار ایالت «جورجیا» ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده، از استقرار یک هزار نیروی گارد ملی برای مقابله با معترضان خبر داد.

اعلام وضعیت فوق‌العاده در جورجیا

علوی/

در پی تشدید اعتراض‌ها به خشونت‌های پلیس آمریکا، فرماندار ایالت «جورجیا» ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده، از استقرار یک هزار نیروی گارد ملی برای مقابله با معترضان خبر داد. شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد: در پی اعتراض‌های سراسری در آمریکا پس از قتل فلوید، برخی از معترضان خشن در «آتلانتا» مرکز ایالت «جورجیا» به دفاتر پلیس ایالتی حمله کردند و تیراندازی‌ها نیز در این شهر افزایش یافت. برایان کمپ روز دوشنبه اعلام کرد: حدود یک‌هزار نیروی گارد ملی آمریکا برای مقابله با معترضان و آنچه محافظت از کنگره ایالتی، اداره فرمانداری و ساختمان اداره امنیت عمومی توصیف شده، در شهر مستقر خواهند شد. در تعطیلات اوایل هفته جاری و همزمان با روز استقلال آمریکا، در خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در آتلانتا، دست‌کم چهار نفر از جمله یک دختر هشت ساله جان خود را از دست دادند. براساس گزارش نشریه آتلانتا ژورنال کانستیتوشن در بازه زمانی ۱۱ خرداد تا هفتم تیر، ۹۳ نفر در آتلانتا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که این رقم دو برابر همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ است.

در همین حال، در ادامه خشونت پلیس علیه مردم در آمریکا، مأموران پلیس شهر فونیکس در ایالت آریزونا با شلیک گلوله، یک مرد را در خودرو پارک شده به قتل رساندند. به گزارش سی ان ان، این اقدام پلیس فونیکس موجب اعتراض‌های گسترده‌ای شده است. تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد مأموران پلیس پس از کشف یک بسته مشکوک در خودرو این مرد، وی را تهدید به شلیک می‌کنند. پلیس مدعی شده این مرد، مسلح بوده و یک اسلحه کمری به همراه داشته، اما خواهرش این ادعا را رد کرده است. شلیک مرگبار پلیس فونیکس به سوی این مرد در حالی است که اعتراض‌های سراسری در آمریکا به اقدام‌های نژادپرستانه و وحشیگری پلیس آمریکا همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.