مستند «سنگربانان وطن» کاری از گروه مستند روایت فتح، روایتی است از نیروهایی که حتی شاید تا به حال‌گذرشان به تهران هم نیفتاده ولی به علت وضعیت قرمز و آمار بالای مبتلایان کمک های خود را ارسال کرده و موجبات همدلی با کادر درمان را فراهم‌ کردند.

روایتی از خودگذشتگی‌های کادر درمانی در مبارزه با کرونا

به گزارش قدس آنلاین، محمد رفیعی کارگردان مستند «سنگربانان وطن» گفت: هر مستندساز دغدغه حضور در شرایط بحرانی و ثبت حماسه ها، از خود گذشتگی ها و بازخوردهای مربوط به شرایط و موقعیت های حساس زمان خود را دارد. با وجود این پاندمی و درگیری تمام مردم با ویروس کرونا، نمی توان بی تفاوت از تلاش بی وقفه و ازخودگذشتگی کادر درمان گذشت.

وی افزود: حضور نیروهای جهادی در غالب نیروهای خدماتی برای بیمارانی که به علت وخامت حالشان اجازه داشتن همراه را ندارند نقطه قوتی بود. و برای ما فرصتی تا از این گذشت و همدلی در کنار کادر درمانی که با وجود آگاهی به سختی ها، مشقت ها و تمام آسیب های پیش رو با جان و دل به خدمت رسانی به مردم و جنگ در برابر این ویروس تمام قد ایستادن تصاویری در غالب مستند با روایت از خودگذشتگی ها ثبت کنیم تا برای آیندگان و بازماندگان از این نبرد به یادگار ‌بماند.

وی در ارتباط با شرایط ساخت این مستند گفت: حضور در شرایطی که هر لحظه اش امکان ابتلا به ویروس کرونا را دارد استرس زاست و این استرس گاهاً در مراحل تولید، روند کار  را سخت میکند و ما با توجه به تجربه های قبلی که در این زمینه داشتیم به ناچار باید گروه تولید را به حداقل نفرات می رساندیم و همین امر سختی کار و مشقت آن را بیشتر می کرد.

کارگردان مستند «سنگربانان وطن» افزود: قبل تر نیز برای تولید مستند «همه برای هم» و مستند «وضعیت قرمز» این شرایط را تجربه کرده بودیم همین امر در کنترل و مدیریت گروه تولید کمک‌ شایانی به ما کرد به هر حال مستندسازان در شرایط بحرانی در خط اول و سر ستون حوادث و اتفاقات بوده اند و خواهند بود.

رفیعی با اشاره به اینکه مستند سنگربانان در اوایل سال ۹۹ به پیشنهاد گروه مستند روایت فتح تهیه و تولید شد، گفت: داستان سنگربانان وطن روایتی از طلاب جهادی است که به صورت داوطلبانه برای انجام ‌امور خدماتی به کادر درمان اضافه شده اند و  پابه پای آنان در حال نبرد با این ویروس هستند.

مستند «سنگربانان وطن» به کارگردانی محمد رفیعی و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح روز پنجشنبه ۱۹ تیر حدود ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه یک سیما پخش میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.