مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیمه بیکاری کرونایی اردیبهشت ماه هفته آینده واریز خواهد شد.

رسیدگی فوری به پرونده های سخت و زیان آور در خراسان رضوی/ واریز بیمه بیکاری کرونایی اردیبهشت ماه در هفته آینده

محسن نظام خیرآبادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: غرامت پزشکی افراد مبتلا به کرونا در بازه زمانی ۱۵روزه پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: کارگرانی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند و به دلیل ابتلا به کرونا از استراحت پزشکی استفاده کرده اند، باید مستندات و گواهی پزشکی خود را به شعبه ای که بیمه آنها ارسال می شود ارائه دهند و در صورتیکه کارفرما در آن بازه زمانی برای این افراد لیست بیمه ارسال نکرده باشد، حقوق روزهای استراحت پزشکی آنها برمبنای قانون  از سوی سازمان پرداخت و به تعداد این چند روز نیز بیمه برای آنها ثبت خواهدشد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه در مورد ادارات دولتی پرداخت غرامت پزشکی با اداره مربوطه است، افزود: غرامت پزشکی به صورت متمرکز از سوی تهران پرداخت می شود و  اگر افراد تا ۱۵ هر ماه مستندات پزشکی خود را ارائه دهند غرامت پزشکی آنها نهایتا تا پایان آن ماه و اگر از ۱۵ تا پایان ماه ارائه دهند غرامت آنها تا ۱۵ ماه بعد پرداخت خواهد شد زیرا گاهی اوقات درخواست های ارائه شده به منظور تایید نیاز به بررسی کمیسیون پزشکی، شورای پزشکی و پزشک معتمد دارد.

نظام ادامه داد: آخرین واریزی بیمه بیکاری کرونایی مربوط به فروردین ماه بوده است و برای پرداخت بیمه بیکاری کرونایی اردیبهشت ماه در هفته آینده،  نیز قول های مساعدی ارائه شده است زیرا متولی پرداخت  آن سازمان برنامه و بودجه است و سازمان تامین اجتماعی به صورت متمرکز تنها اسامی افراد را به این سازمان ارسال می کند.

وی اظهار کرد: در حالت عادی برای بیمه بیکاری، استان سند آن را ثبت و تهران پرداخت می کند اما برای بیمه بیکاری کرونایی موضوع برعکس می باشد و هنوز به صورت رسمی  در  مورد مبلغ بیمه بیکاری کرونایی و چگونگی تعیین فرمول پرداخت آن متاسفانه موضوعی به سازمان اعلام نشده است تا سند های آن در سیستم ثبت شود. تنها اطلاعی که در این زمینه در اختیار داریم به صورت غیررسمی و از سوی افرادی است که مشمول این بیمه بیکاری شده اند که مبالغ متفاوتی نظیر ۸۰۰هزار تومان و ۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان را اعلام کرده اند.  

نظام در مورد طولانی شدن رسیدگی به پرونده های سخت و زیان آوردر شعب استان  نیز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و بنا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، در حدود ۳ماه هرگونه بازرسی از سوی این سازمان تعطیل بود که به طور طبیعی بازرسی های هیئت سه نفره  پرونده های سخت و زیان آور نیز انجام نشده است که با آغاز بازرسی ها از  ابتدای خرداد ماه رسیدگی به این پرونده ها در اولویت قرار گرفته و اضافه کاری هایی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است تا حجم پرونده های انباشته شده در طول این ۳ماه کاهش و مراجعات مردم در شرایط فعلی نیز کمتر شود.

وی با بیان اینکه از ورود افراد بدون ماسک به شعبه ها و مراکز تامین اجتماعی استان خودداری خواهد شد، افزود: آمار کارمندان این سازمان که مبتلا به کرونا شده اند را به مراجع ذی صلاح ارائه می دهیم و در ابتدای سال جاری نیز یکی از کارمندان شعبه ۵مشهد به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داد.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.