امیر حسین قاضی‌زاده گفت: طبق قانون، سمت سازمانی منتخبان ملت معادل وزیر است، اما دریافتی آنان از مدیران کل هم کمتر است.

واکنش نایب رئیس مجلس به خبر میزان ودیعه مسکن و حقوق نمایندگان

قدس آنلاین: موسی غضنفرآبادی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری با استاد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس گفت: اخیراً در فضای مجازی صحبتی از همکاران نماینده مطرح می شود که یا خوب بیان نشده یا برداشت درستی از آن نکرده اند.

نماینده مردم بم در مجلس تصریح کرد: مبلغ قرض الحسنه‌ ای برای تهیه مسکن به برخی از نمایندگان درخواست کننده از سوی مجلس پرداخت می شود، این مهم در حالی است که برای رهن و اجاره مسکن در تهران امروزه مبالغی بیش از این نیاز است، از این رو چنین مسئله ای موجب تاخت و تاز بر قوه مقننه شده است.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تعدادی از نمایندگان موقتاً برای ۴ سال در تهران خدمتگزار مردم هستند، از این رو ودیعه ای قرض الحسنه از محل صندوقی در مجلس به آنها پرداخت می شود که این مبلغ به صورت یکجا و یا در چند مرحله از سوی نمایندگان بازپرداخت خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مبلغ مذکور در مجلس گذشته ۲۵۰ میلیون تومان بود، اما در مجلس یازدهم کاهش یافت و به ۲۰۰ میلیون تومان رسید؛ به نظر می رسد عده ای از روی دشمنی، دوستی یا رقابت در جهت تخریب افکار عمومی نسبت به قوه مقننه قدم برمی دارند، لذا از رسانه ها درخواست می شود انصاف را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ مشخصی برای هزینه دفاتر نمایندگان نیز از سوی مجلس پرداخت می شود، تصریح کرد: هر نماینده طبق قانون می تواند ۲ نفر را در دفاتر کار حوزه انتخابیه به کار بگیرد که بابت حق الزحمه و اجاره دفتر باید هزینه بپردازد.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد این مبالغ مختلف را جمع و به حساب حقوق دریافتی نمایندگان بگذاریم، کار درستی نکرده ایم زیرا طبق قانون سمت سازمانی منتخبان ملت معادل وزیر است، اما دریافتی آنان از مدیران کل هم کمتر است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.