رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از آغاز مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان خبر داد.

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جعفر حسینی  اظهار کرد: در این مرحله از مسابقات دو هزار و ۶۳ نفر بزرگسال زن و مرد شرکت کردند که در هفت منطقه شهرستانی به صورت مجازی و دو منطقه شهرستانی شامل مشهد و طرقبه شاندیز به صورت حضوری به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: شرکت در مسابقه به صورت حضوری در محلات تعیین شده با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی انجام می‌گیرد اما در روش مجازی، افراد با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خود به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سایر نقاط استان به رقابت می‌پردازند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: محل برگزاری مسابقات حضوری قرآن کریم در شهرستان طرقبه شاندیز، آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر (ع) و در شهرستان مشهد برای مردان آستان مقدس امامزاده غیاث الدین محمد (ع) و برای بانوان حسینیه عبدالله بن حسن (ع) است.

حسینی افزود: مدت زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان در بخش بانوان روزهای ۱۸ تا ۲۲ تیرماه و در بخش مردان روزهای ۲۲ تا ۲۴ تیرماه است.

وی اضافه کرد: پنج داور در بخش مردان و ۱۰ داور در بخش بانوان در قالب دو تیم، داوری این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، دعاخوانی، اذان (ویژه مردان)، هم خوانی و هم سرایی و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود.

حسینی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات در نیمه دوم شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد اما در این مرحله رقابت شرکت کنندگان در برخی رشته‌ها مانند دعاخوانی، هم خوانی و هم سرایی به صورت فایل ضبط شده صدای شرکت کنندگان خواهد بود و رشته تفسیر نیز به صورت استانی در تمامی شهرستانها در ۲۴ مرداد ماه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.